Nu mai este niciun secret că Volkswagen are printre priorități multiplicarea modelelor electrice. Alături de compacta ID.3 și SUV-ul ID.4, se anunță și alte modele în viitorul pe termen mediu, ca de pildă un SUV urban.
Gama modelelor electrice de generație nouă de la Volkswagen este formată în prezent din compacta ID.3, căreia i se va adăuga în curând SUV-ul ID.4, iar mai apoi un model mai mare, echivalent al Passat-ului, toate declinate în mai multe versiuni. Aceste modele vor permite constructorului german să atingă obiectivele de CO2 pentru întreaga gamă. Însă, oferit la peste 30.000 de euro, ID.3 nu va fi foarte atractiv, iar constructorul german trebuie să realizeze volume consistente pentru a obține profit cu gama electrică. Iată motivul pentru care acum sunt luate în calcul și modele mai mici și mai ieftine.
Până acum mezina e-Up! s-a comercializat în Europa la un preț de până la 25.000 de euro, însă Volkswagen vrea să ofere automobile electrice la un preț situat sub bariera celor 20.000 de euro. Constructorul pariază pe scăderea prețului la baterii și ia în calcul două modele de mici dimensiuni, care să fie poziționate în deschiderea gamei electrice. Este vorba de ID.1, un continuator al lui e-Up! sau poate chiar un Polo 100% electric, precum și de un SUV electric de categorie mică, ambele urmând să fie prezentate în 2023.
Versiunea 4×4 a acestui SUV, denumită ID.2, va dispune de două motoare, câte unul pe fiecare punte, și va fi oferită la peste 20.000 de euro. În schimb, versiunea de intrare în gamă, cu un singur motor, se va cantona undeva sub 20.000 de euro.
Ambele modele vor beneficia de platforma MEB, dedicată vehiculelor electrice din Grupul Volkswagen, o bază tehnică care permite o multitudine de arhitecturi la diferite dimensiuni, în funcție de model.
Volkswagen încearcă să raționalizeze cât mai mult producția, pentru a reduce costurile, utilizând la maximum piese comune la modelele electrice. ID.1 și ID.2 vor fi produse în uzina de la Emden, Germania.
SUV-ul ID.2 ar urma să fie comercializat începând din 2024-2025, într-o gamă de putere cuprinsă între 80 și 150 CP. Autonomia va fi, probabil, de până la 300 km pentru versiunea de bază.
Cu micile sale modele electrice, Volkswagen vizează în principal clientela urbană, interesată de un preț cât mai bun și costuri de întreținere scăzute.