Volkswagen ID.7, dezvăluit progresiv. Versiunea finală este prezentată la CES, camuflată
05.01.2023
        
Distribuie acest articol!   

Volkswagen a profitat de târgul de tehnologie CES din Las Vegas, pentru a ridica încă un pic voalul de pe viitorul său sedan electric ID.7. Premiera mondială a acestui model este programată în al doilea trimestru din acest an.

ID.7 va avea cea mai mare autonomie dintre toate modelele electrice lansate până acum de Volkswagen, cu până la 700 km (WLTP) la o singură încărcare.

În gama electrică europeană a constructorului german, ID.7 este al patrulea model, după compacta ID.3, SUV-ul ID.4 / ID.5 și monovolumul ID.Buzz. În același timp, va fi următorul model electric global de la Volkswagen, comercializat pe trei continente și în mai multe variante de caroserie și de baterie.

La CES 2023, ID.7 a fost prezentat cu un camuflajul special, în stil digital, care creează efecte luminoase inteligente prin electroluminiscență. În ciuda camuflajului, benzile luminoase față și spate pot fi ghicite pe toată lățimea. Caroseria este extrem de fluidă, deci este de așteptat o aerodinamică cu eficiență de top.

Supranumit de mulți ”noul Passat electric”, acest model este puțin mai lung decât Passat, dar și decât principalul rival electric, Tesla Model 3. Ampatamentul de 2,97 metri contribuie din plin la atmosfera interioară, specifică sedanurilor de lux, cu spațiu generos pentru pasagerii din spate.

Varianta adusă la CES vine după conceptul ID.Aero, prezentat anul trecut, și este versiunea de producție a lui ID.7. Dezvoltat pe platforma modulară MEB, acest model va fi asamblat la uzina de la Emden (Germania), acolo unde este produs și ID.4.

Interiorul este dezvăluit în toată splendoarea sa, cu un tablou de bord mult mai spectaculos decât cel de la ID.4 / ID.5. Dispune de head-up display cu realitate augmentată, ecran tactil central cu diagonala de 15 inchi și un mini-display plasat în spatele volanului.

Printre noutățile inedite se numără existența pe bord a unor difuzoare de aer controlate digital. Dacă, de pildă, șoferul are mâinile reci, printr-o simplă comandă vocală el va putea direcționa aerul cald astfel încât să îi încălzească mâinile.

Volkswagen nu dezvăluie momentan nicio cifră tehnică, cu excepția celei pentru autonomie, care este una dintre cele mai mari din segment. Se știe însă că inițial va fi disponibil cu un acumulator de 77 kWh, ulterior urmând să existe și o versiune de capacitate mai mare.

În fine, se mai știe că Passat nu va fi înlocuit complet de ID.7, urmând să își continue cariera, însă doar în anumite versiuni constructive.

Distribuie acest articol!