Lamborghini Egoista (2013). Hedonismul dus la extrem
30.01.2024
        
Distribuie acest articol!   

Lamborghini a dezvăluit unicatul Egoista în seara zilei de 11 mai 2013, în fața a peste o mie de invitați, la cina de gală organizată cu ocazia semicentenarului mărcii. A urmat un turneu amplu, iar la exact un an după momentul dezvăluirii mașina a revenit acasă, la sediul firmei din Sant’Agata Bolognese, unde a intrat în patrimoniul Muzeului Lamborghini.

A rămas în proprietatea constructorului, care și-a motivat decizia astfel: „Egoista este emoţie pură (…), ceva ce nimeni nu va putea deține vreodată şi care va rămâne mereu, pentru toată lumea, un vis”.

Conceptul este complet funcțional și se bazează pe mecanica celui mai mic model din gamă de la acel moment, Gallardo: motor V10 de 5,2 litri și 600 CP amplasat central spate și tracțiune integrală.

Este opera lui Walter De Silva, care pe atunci era șeful de design pentru întreg Grupul Volkswagen. „Este un automobil fără compromis, care exprimă hedonismul dus la extrem”, și-a descris marele designer creația. În italiană, ca și în cehă, franceză, maghiară, olandeză, portugheză, poloneză, română, sârbă și spaniolă, „egoista” înseamnă „egoist”.

Cu designul exterior inspirat de elicopterul Apache, are un cockpit cu un singur loc, asemănător cu cel al unui avion de luptă modern, acoperit cu o cupolă din sticlă complet detașabilă. Cupola și volanul trebuie îndepărtate pentru a permite intrarea și ieșirea pilotului. Monopostul are o serie de alte elemente inspirate din aeronautică – suprafața vitrată anti-orbire în nuanță portocalie, head-up display, iluminatul exterior și panourile aerodinamice active ale caroseriei. Acestea din urmă sunt realizate din materiale ușoare (fibră de carbon și aluminiu), cu capacități stealth („antiradar”).


AFLĂ MAI MULTE:
● Despre proiectul „Colecția de vis. 101 bijuterii auto”
● Secțiunea „101 bijuterii auto”, pe 24auto.ro

Distribuie acest articol!