Le Mans este cea mai cunoscută competiție auto de 24 de ore din lume, iar Porsche este constructorul cu cele mai multe victorii în această cursă. Conceptul 919 Street a fost cel mai nebunesc proiect născut din gloria cucerită de Porsche la Le Mans. Din păcate, acest hypercar nu a mai ajuns niciodată pe șosele.
În toamna anului 2020, Porsche dădea pentru prima dată publicității imagini și informații referitoare la câteva studii de design realizate între anii 2005 și 2019, modele foarte spectaculoase, dar care nu au mai apucat să ajungă în producție. Astfel, sub titlul „Porsche Unseen”, Porsche a publicat viziuni pentru 15 automobile diferite, care până atunci fuseseră ținute sub cheie. Printre aceste proiecte secrete se regăsea și o neașteptată versiune de stradă a celebrului prototip 919, cu care Porsche s-a impus de o manieră categorică, cu puțini ani în urmă, la Le Mans. Conceptul este derivat din 919 Hybrid de categorie LMP, cu care Porsche a câștigat cursa de 24 de ore de la Le Mans în 2015, 2016 și 2017.
Porsche 919 Hybrid are un palmares excepțional: 33 de victorii în curse, trei titluri supreme de anduranță la constructori și tot atâtea la piloți. În 2018, o evoluție a acestui prototip a spulberat recordul istoric de la Nürburgring. Conceptul Porsche 919 Street utilizează grupul motopropulsor hibrid al modelului de curse. Așa cum o indică și numele, se dorea a fi o versiune a modelului din anduranță, omologată pentru circulația pe drumurile publice.
Din punct de vedere constructiv, sunt păstrate toate canoanele clasei LMP1 moderne: partea frontală scurtă și postul de conducere foarte avansat, pavilionul plonjat, cu o „coadă de rechin”, menită să optimizeze comportamentul aerodinamic. A fost conceput chiar și un model de jante special, inspirat din cele care au echipat 919 Hybrid. Totuși, s-a renunțat la spoilerul spate, pentru un aspect mai… civil. În schimb, difuzorul de aer este la locul lui, iar evacuarea se află sub capota motorului.
Acest concept păstrează o serie de caracteristici ale lui 919 Hybrid: dimensiunile de gabarit și ampatament, șasiul monococă din carbon și chiar motorizarea hibrid cu puterea de 900 CP. Din păcate, nu a avut șansa să ajungă la faza de producție, cu toate că ar fi avut toate atuurile pentru a rivaliza cu hypercar-uri precum Aston Martin Valkyrie și Mercedes Project One. Motivul stopării acestui proiect rămâne învăluit în mister, ceea ce nu face decât să îi incite pe fani să speculeze pe aceasta temă. Să fi fost ideea prea nebunească?
AFLĂ MAI MULTE:
● Despre proiectul „Colecția de vis. 101 bijuterii auto”
● Secțiunea „101 bijuterii auto”, pe 24auto.ro