In timp ce toti marii constructori au printre prioritatile momentului exploatarea imensului potential de pe piata chineza, prin dezvoltarea de colaborari si facilitati de productie la fata locului, iata ca astfel de precoupari exista si in… sens invers. Compania chineza Great Wall, de pilda, si-a propus sa raspunda cererii in crestere de automobile ieftine de pe piata europeana. Prima sa fabrica de pe batranul continent va fi in Bulgaria si va incepe productia peste doi ani.
Great Wall Motor a perfectat un parteneriat cu firma locala Litex, pentru construirea unei fabrici la Loveci, oras situat la 150 km nord-est de capitala Sofia. Conform unor informatii din presa auto internationala, neconfirmate inca oficial, aici se vor produce patru modele, intr-o cadenta anuala de 50.000 de unitati. Chinezii vizeaza vanzarea de automobile in Uniunea Europeana, modele care sa corespunda normelor europene, din toate punctele de vedere. Se pare ca va fi vorba de o noua generatie a SUV-ului Hover (foto), Wingle pick-up si doua sedanuri, Florid si Coolbear.
Great Wall nu este singura companie chineza care doreste sa-si extinda vanzarile in Europa. Recent, autoritatile din Turcia au dezvaluit intentia companiei Chery Automobile de a investi 500 de milioane de dolari intr-o noua fabrica, in aceasta tara.