Noul Chevrolet Spark

13 decembrie 2009, Sursa: Chevrolet Central & Eastern Europe



Incadrat in segmentul infloritor al autovehiculelor mini, zona cu cea mai mare crestere pe noua piata auto mondiala, Chevrolet Spark este o aparitie noua care isi incearca puterea de atractie asupra clientilor la nivel mondial, din Asia pana in Europa, Africa, Australia si cele doua Americi. Noul Spark este programat sa ajunga showroom-urile Chevrolet din Europa in primul trimestru din 2010. In Romania va fi lansat in martie 2010, la un pret special de lansare de 6.999 euro, cu tva.

De la bun inceput, Spark a fost creat pentru a avea un design cu trasaturi moderne si expresive, dar sa ofere in acelasi timp un spatiu generos si un nivel exceptional de functionalitate. Putine modele cu o amprenta la sol atat de mica, existente in prezent pe piata prezinta avantajele unui autovehicul cu 5 usi, 5 locuri si un compartiment pentru bagaje atat de practic.

Piesa de rezistenta a habitaclului este panoul de instrumente in stilul celor existente in dotarea motocicletelor, in partea superioara a coloanei de directie, care furnizeaza soferului toate informatiile de care are nevoie intr-o maniera compacta, ergonomica. Vitezometrul analog este sustinut de un tahometru digital, la fel ca in cazul unei motociclete. Cand farurile sunt aprinse, toate comenzile au o lumina de fundal de culoarea ghetii cu nuanta albastra.

Noul autovehicul mini de la Chevrolet are o dimensiune compacta: cu o lungime de numai 3640 mm si o latime de 1597 mm, se va strecura cu usurinta in spatiile stramte din oras. Se caracterizeaza printr-o dinamica de conducere avansata, caracteristici de manevrabilitate cu reactie rapida, datorita unei structuri integrate extrem de rigide a caroseriei, conceputa pentru a spori performantele dinamice ale autovehiculului si pentru a furniza soferului o senzatie sporita de stabilitate, rezistenta si control eficient.

Suspensia este conceputa cu o configuratia conventionala, insa eficienta, cu bare McPherson in fata si arbore compus (bara de torsiune) in spate, o combinatie care asigura caracteristici de manevrabilitate neutre, previzibile. Spark este prevazut cu sistem electronic de control al stabilitatii, oferind un nivel optim de siguranta si control, cu functii de franare electronica si control al tractiunii.

Oferta de lansare include doua motoare, ambele unitati pe benzina cu o cilindree de 1,0 litri, respectiv 1,2 litri, Euro 5. Acestea au caracteristici tehnice apropiate si sunt prevazute cu un bloc al cilindrilor din fonta si o chiulasa din aliaj, cu doua axe cu came in chiulasa si 4 supape per cilindru. Ambele sunt sunt disponibile impreuna cu o cutie de viteze manuala cu 5 trepte.