Ferrari – cel mai fascinant brand pentru romani

23 iunie 2011, Sursa: Revista Biz



Ferrari, Discovery, ProTV, Facebook, Porsche, Heineken, Stella Artois, Swatch, Murfatlar si Harley Davidson sunt marcile care conduc in topul celor mai fascinante 50 branduri pentru romani, conform clasamentului lansat de catre revista Biz. Clasamentul este bazat pe un studiu exclusiv realizat pentru Biz de catre Unlock Market Research.

Studiul a avut ca scop definirea notiunii de brand fascinant si evaluarea gradului de fascinatie prin calcularea unui index al brandurilor spontan listate de consumatori ca fiind fascinante. Rezultatele studiului indica faptul ca fascinatia exprima capacitatea unui brand de a se construi prin incredere, creativitate, pasiune, capacitatea de a inova si abilitatea de a provoca.

Studiul a avut loc in doua etape. Prima etapa a constat in rafinarea listei de atribute care definesc “fascinatia” si definitivarea listei de branduri candidate la titulatura de “fascinant” prin interviuri telefonice catre un esantion de 600 de respondenti cu varste intre 18 si 25 de ani.

In etapa a doua a fost intocmit un scor de fascinatie pentru fiecare brand evaluat si a fost realizat un top al fascinatiei. Esantionul total a cuprins 558 de respondenti cu varste cuprinse intre 18 si 55 ani. Studiul este reprezentativ la nivel urban pentru populatia de peste 18 ani.  In realizarea studiului a fost realizata analiza de tip Maximum Difference.