S-a scris o noua pagina spectaculoasa in istoria celei mai importante curse de anudranta din lume, cea de 24 de ore de la Le Mans. Si editia 2011 a stat sub semnul duelului dintre Audi si Peugeot, ambele grupari aruncand in lupta prototipuri de categorie LMP1, cu cockpit inchis si propulsie diesel.
Prima parte a cursei a fost potrivnica celor de la Audi, care pana la miezul noptii si-au vazut doua din cele trei monoposturi scoase din cursa, in mod dramatic. Trecuse doar o ora de la start, cand masina cotata cu prima sansa la victorie, Audi-ul R18 pilotat de Kristensen, Capello si McNish, a iesit violent in decor (vezi filmul de mai jos), dupa o dubla depasire. Ca prin minune, nimeni nu a fost ranit, iar McNish a parasit masina pe propriile sale picioare.
Cursa a fost neutralizata apoi, pentru a doua oara, dupa aproape opt ore de la start, cand bolidul pilotat de Mike Rockenfeller a fost spulberat, in urma unei iesiri in decor cauzata de o coliziune cu un Ferrari dintr-o categorie inferioara. Si de aceasta data pilotul a scapat teafar, insa Audi avea sa ramana cu o singura masina in cursa, cea care initial fusese cotata cu cele mai mici sanse la victorie.
Dimineata i-a gasit pe cei de la Audi in pozitia de lideri, cu nu mai putin trei monoposturi Peugeot pe urmele lor si cu destula frustrare la boxele constructorului francez. Duelul a fost foarte strans chiar si in ultimele ore de cursa, cum rar ne-a fost dat sa vedem la Le Mans. Strategia celor de la Audi a avut castig de cauza si astfel trio-ul Lotterer – Treluyer – Fassler si-a trecut in cont victoria la cea de-a 79-a editie, una dintre cele mai disputate din istoria cursei de la le Mans.
Podiumul Le Mans 2011, la general:
1. Treluyer – Fassler – Lotterer (FRA-SUI-GER/Audi R18 TDI) 355 tururi
2. Bourdais – Pagenaud – Lamy (FRA-FRA-POR/Peugeot 908) la 13"854
3. Sarrazin – Montagny – Minassian (FRA-FRA-FRA/Peugeot 908) la 2 tururi