Prin inceperea productiei la noua sa uzina din Bulgaria, in februarie 2012, Great Wall isi stabileste un prim cap de pod in Europa. Ca de altfel in atatea alte domenii ale economiei, chinezii accelereaza puternic si in industria auto, iar acum ii vedem luand cu asalt piata europeana. Great Wall este, iata, varf de lance.
Great Wall este primul constructor chinez care detine o unitate de productie pe teritoriul Uniunii Europene. Ambitiile nu se vor opri insa aici, pentru ca acesta nu este decat un prim pas facut pe noua piata. Suedia, Norvegia si chiar Germania se numara printre tarile in care Great Wall si-a propus sa ajunga in urmatorii ani!
Great Wall exporta deja pe cateva zeci de piete din intreaga lume, un volum ce totalizeaza anul acesta circa 80.000 de unitati. O cifra modesta, totusi. Rusia este unul dintre clientii importanti, caruia chinezii vor sa ii adauge alte cateva piete majore, precum Europa, Australia, America Latina si Africa de Sud.
Gama Great Wall este destul de variata – de la mici modele urbane pana la SUV-uri sau vehicule de timp liber. In Romania, cel mai cunoscut model Great Wall este SUV-ul Hover (foto). Preturile modelelor cu care Great Wall vine in Europa sunt cuprinse intre 8.000 si 22.000 de euro.