Bosch a dezvoltat un nou amplificator al fortei de franare din aluminiu, cu o greutate de doua ori mai mica decat cea a amplificatoarelor traditionale fabricate din otel. Cu cat un autovehicul este mai usor, cu atat consuma mai putin carburant si poate fi condus intr-un stil mai dinamic. In demersul lor de a reduce greutatea autovehiculelor, producatorii auto si furnizorii acestora inlocuiesc din ce in ce mai mult otelul conventional cu materiale mai usoare.
Un exemplu in acest sens este amplificatorul fortei de franare pe baza de vid Tie Rod 4 Bosch, pe care furnizorul de tehnologie il ofera in prezent sub forma diverselor modele din aluminiu. „Noile versiuni din aluminiu ale amplificatorului nostru pentru forta de franare cantaresc doar jumatate din greutatea celor conventionale, din otel”, a declarat Gerhard Steiger, presedintele Diviziei Sisteme de Control al Sasiului din cadrul Bosch. „In functie de dimensiune, acest lucru inseamna o reducere a greutatii cu pana la 1,5 kg, comparativ cu modelele anterioare”. Versiunile cu greutate redusa ale amplificatorului fortei de franare Bosch vor fi incluse in dotarea a trei modele de autovehicule produse in serie pana la sfarsitul acestui an.
Atunci cand inginerii Bosch au lansat versiunea din otel a modelului Tie Rod 4, in 2011, aceasta reprezenta deja un succes semnificativ in reducerea greutatii, comparativ cu modelele precedente. Noul amplificator al fortei de franare Bosch din aluminiu este acum si mai usor. Acesta este disponibil ca model de sine statator, cu un diametru de 10 sau de 11 inch, sau sub forma versiunii tandem cu un diametru de 8+8 sau 8+9 inch. Alte versiuni sunt disponibile la cerere. Desi grosimea peretilor a fost redusa in cazul modelele din aluminiu, rigiditatea este asigurata prin tijele de tensionare integrate. Aceasta rigiditate este esentiala pentru un raspuns bun al pedalei, precum si pentru mentinerea la o valoare minima a jocului pedalei.
Toate versiunile modelului Tie Rod 4 pot fi fabricate la nivel mondial. Aceasta inseamna ca Bosch poate oferi producatorilor auto solutii standardizate, in special pentru platformele auto globale.