Pentru a treia luna consecutiv, stocurile constructorilor din Europa erau, in noiembrie, in crestere. Altfel spus, exista in continuare prea multe automobile produse, comparativ cu cererea. Conform ultimului studiu trimestrial dat publicitatii de compania specializata in cercetarea pietei EurotaxGlass, stocurile isi continua tendinta de crestere si totalizeaza circa 4,9 milioane de automobile plasate in rezerva. O cifra apropiata de recordul de 5,5 milioane, din 2008. Aceste stocuri reprezinta echivalentul a 100 de zile de vanzare.
In ciuda eforturilor depuse de producatori (inchideri de fabrici sau punerea in conservare a unor linii de asamblare), nivelul productiei europene de automobile continua sa fie mult mai ridicat decat cererea de pe piata. Conform aceluiasi raport, nivelul de utilizare al uzinelor de pe batranul continent este de asteptat sa se plaseze la 58,2%, la finele acestui an. Insa, pentru a fi profitabila, o fabrica trebuie sa fie exploatata la cel putin 75% din capacitate.
In viziunea EurotaxGlass, pentru ca stocurile sa scada, supracapacitatea de productie trebuie sa fie eliminata. Cum? Prin inchiderea a inca 18 fabrici auto din Europa. O perspectiva deloc incurajatoare, pentru o industrie aflata de sapte ani in cadere libera! Un firav motiv de optimism este dat, in schimb, de un studiu realizat de o companie coreeana, care prognozeaza o crestere cu 2,5% a vanzarilor de automobile noi in Europa, anul viitor.
Dan BOBOESCU