Dacia a anuntat oficial ca a inregistrat in 2015 un nou record comercial, volumul vanzarilor atingand 550.920 de unitati, cu 7,7% mai mult fata de nivelul atins in 2014. Aceasta crestere a fost generata de performanta excelenta a intregii game Dacia, trei dintre modelele marcii (Sandero, Duster si Logan) inregistrand vanzari de peste 100.000 de unitati.
In 2015, Dacia a reusit cea mai impetuoasa crestere a vanzarilor din ultimii patru ani. Cu 36.946 de vehicule comercializate (+ 24,5% fata de nivelul inregistrat in 2014), Dacia isi consolideaza pozitia de lider pe piata din Romania, cu aproape o treime din vanzarile de vehicule noi. Profitand de gama sa completa, care acopera cele mai importante segmente ale pietei auto din Romania, Dacia a gasit mijloacele pentru a seduce toate categoriile de clienti.
Programul de reinnoire a parcului auto national si-a dovedit si in 2015 utilitatea. Livrarile Dacia prin intermediul acestui program, destinat in principal clientilor persoane fizice, se ridica la peste 11.500 de vehicule.
Dacia a stiut, totodata, sa se adapteze la nevoile companiilor care detin flote, datorita bunei pozitionari a produselor sale si a atractivitatii modelelor din gama. Noi versiuni, serii limitate, echipamente noi, toate aceste evolutii au facut ca fiecare model Dacia sa se situeze in 2015 in pozitia de lider in segmentul sau.
Cu peste 16.100 de unitati vandute, ceea ce inseamna aproximativ 43% din vanzarile totale, Logan berlina ramane soclul marcii Dacia in Romania. In 2015, oferta Logan s-a imbogatit cu o noua versiune, varf de gama, intitulata Prestige. Succesul berlinei Logan este completat de cel al variantei MCV care, cu 3.111 unitati comercializate, s-a impus drept cel mai vandut model break din Romania.
Duster ocupa a doua treapta a podiumului, cu 7.271 unitati vandute. SUV-ul gamei Dacia beneficiaza, din ultimul trimestru al anului 2015, de o editie limitata intitulata Duster connected by Orange. Sandero (inclusiv versiunea Stepway), domina detasat segmentul B-hatch si, cu aproape 5.600 de unitati, se plaseaza pe locul al treilea in clasamentul pe modele.
Dacia a fost si in 2015 in ofensiva pe pietele internationale. In total, in afara Romaniei au fost vandute anul trecut 513. 974 unitati, cu 6% mai multe fata de anul 2014. Europa domina in clasamentul pe regiuni, circa trei sferturi din masinile vandute de Dacia in 2015 fiind inmatriculate in tarile Vechiului Continent. Cu peste 100.000 de unitati, Franta este prima destinatie de export pentru Dacia. Cota sa de piata se ridica la 4,36%, ceea ce o plaseaza pe locul 5 in topul marcilor cele mai vandute in Hexagon, imediat dupa Volkswagen. Merita subliniata performanta inregistrata de Sandero, care se situeaza pe pozitia a 9-a in clasamentul celor mai vandute modele de pe piata franceza.
Spania ocupa a doua treapta a podiumului, cu vanzari de peste 55.000 de unitati si o cota de piata de 4,6%. Germania se situeaza pe pozitia a treia, cu peste 47.400 de unitati, urmata la mica distanta de Italia, unde au fost vandute anul trecut aproape 46.800 de vehicule marca Dacia. In Marea Britanie, Dacia a vandut anul trecut aproape 26.300 de unitati, ceea ce situeaza Regatul Unit pe locul al optulea in clasamentul pietelor externe ale marcii.
Dacia isi va mentine si consolida pozitia de lider pe piata din Romania, datorita gamei sale complete si calitatii serviciilor oferite. Oferta de produse va fi completata prin introducerea, in decursul primului trimestru, a versiunilor Sandero si Logan echipate cu transmisie pilotata. Totodata, procesul de modernizare a retelei comerciale Dacia va continua in 2016.