Singurul constructor de automobile care a reusit sa produca peste 10 milioane de unitati in 2015 este Toyota, care astfel se mentine pe primul loc in ierarhia industriei de profil. Gigantul japonez inregistreaza aceasta performanta in ciuda dificultatilor de pe propria piata si a unui recul global de 0,8%, comparativ cu rezultatele din 2014.
De altfel, toate companiile de pe primele trei locuri la nivel mondial au inregistrat scaderi in 2015. Clasat al doilea, desi in vara trecuse deja pe primul loc, Grupul Volkswagen a inregistrat anul trecut o scadere cu 2%. Podiumul este completat de General Motors (GM), care pana in 2008 era lider mondial. Toyota i-a succedat si, iata, a ramas in varf in toti anii ce au urmat, cu exceptia lui 2011.
In 2015, Grupul Toyota a vandut 10,15 milioane de unitati (cifra include si marcile Lexus, Hino si Daihatsu), fata de 9,93 milioane, vandute de VW Group. La randl sau, GM a vandut 9,8 milioane de unitati, in scadere cu 1,2%. Pe pietele majore, cele mai drastice scaderi s-au inregistrat anul trecut in Japonia (-9,5%), ceea ce explica pierderea de teren pentru liderul mondial.
Pentru 2016, cei de la Toyota preconizeaza 10,114 millioane de unitati vandute, cu o crestere de 3% in Japonia (la 2,23 milioane) si o scadere la nivel mondial de 1% (la 7,88 milioane).