Revenire stralucitoare pentru una dintre cele mai spectaculoase descoperiri de automobile clasice din ultima vreme: modelul BMW 507 care a fost condus de starul american Elvis Presley in timp ce isi efectua serviciu militar in Germania. Automobilul a disparut pentru aproape 50 de ani si se credea ca este pierdut. A fost redescoperit cu ajutorul jurnalistei americane Jackie Jouret si dupa aproape doi ani de restaurare cu precizie, BMW Group Classic prezinta roadsterul pentru prima data in fata publicului. Adus la forma sa originala, automobilul va fi expus la 18 august 2016 in cadrul Concours d’Elegance de la Pebble Beach (California). BMW 507 cu sasiul numarul 70079 va fi expus exact asa cum era cand i-a fost livrat soldatului Elvis Presley, la 20 decembrie 1958: cu caroseria finisata in Feather White, motorul V8 de 150 CP cu bloc din aluminiu sub capota, jante cu prindere centrala, interior in alb si negru si radio Becker Mexico.
Starea modelului cu doua locuri a fost un adevarat motiv de ingrijorare. Chiar daca piesele originale ale caroseriei si alte componente erau aproape toate prezente, roadsterul isi pierduse motorul si cutia de viteze. Puntea spate era o "piesa de schimb" de origine necunoscuta, rugina mancase ansamblul podelei, scaunele erau uzate si nu exista panoul de bord. Totusi, fascinatia unui automobil rar si seducator de frumos, a carui istorie s-a intersectat cu cea a legendarului Elvis Presley, a compensat toate problemele si dificultatile. In timp ce revenirea roadsterului la Munchen s-a desfasurat sub sloganul "Return to Sender", misiunea era, fara indoiala, "It’s Now or Never".
Proiectul coordonat de BMW Group Classic a reusit sa restaureze automobilul intr-un efort ce s-a intins pe o perioada de aproape doi ani. Expertii interni si specialistii din afara si-au unit fortele pentru efectuarea lucrarilor, iar rezultatul a definit noi standarde pentru restaurarea unui BMW 507.
O serie de componente a trebuit sa fie refabricate de la zero pentru ca stocul de piese originale pentru BMW 507 este limitat chiar si la BMW Group Classic. Maiestria traditionala in stilul anilor 50 a fost imbinata cu procedurile high-tech de productie din prezent. Bordul a fost turnat din nou pe baza originalului. Tapiteria de piele a fost creata pentru a se potrivi cu precizie cu modelul din fotografiile si cataloagele vechi. Pentru ca scaunele au putut fi reconstruite, a fost posibila utilizarea subcadrului original de otel dupa ce toata rugina a fost indepartata cu grija. Un covoras de nuca de cocos cauciucat a fost tras peste arcurile din otel. Acest material natural a fost folosit in anii 50 pentru productia de serie a BMW 507, alaturi de straturi suprapuse de fetru si panza pentru ca scaunele sa fie cat mai confortabile posibil. Inchizatorile geamurilor si manerele usilor au fost refabricate printr-un proces modern de imprimare 3D, pe baza dimensiunilor originale.
Motorul pentru BMW 507 al lui Elvis a fost reconstruit complet din piese de schimb. Motorul V8 de 3,2 litri a fost reconditionat cu precizie in conformitate cu specificatiile originale ale BMW 507, dar nu i s-a dat un numar de serie din cauza uzurii neuniforme a componentelor noi si vechi.