MINI face... primii pasi electrici
18.10.2016
        
Distribuie acest articol!   

Placerea condusului traditionala pentru MINI combinata cu emisii zero: prin prezentarea primului model hybrid plug-in al marcii premium din Marea Britanie, acest lucru va deveni realitate in curand. Procesul de dezvoltare de serie pentru acest automobil este aproape complet. Automobilul dispune de un motor termic si un motor electric care, in premiera pentru un model MINI de serie mare, permite propulsie exclusiv electrica. Aceasta marcheaza inceputul unei noi ere pentru marca.

La prima vedere, nu ai recunoaste automobilul ca un model hibrid. Priza de incarcare pentru bateria de inalta tensiune este integrata discret in semnalizatorul lateral de pe partea stanga. De asemenea, totul arata familial in cockpit. Butonul start/stop din centrul bordului lumineaza galben in loc de rosu. Ca de obicei, doar trebuie sa apesi butonul pentru a porni automobilul – totusi, masina ramane silentioasa pentru ca un model hibrid porneste intotdeauna in modul electric. Turometrul din tabloul de bord de pe coloana de directie a fost inlocuit cu un afisaj de energie. Mentinerea sub observatie a acestui afisaj este deosebit de utila in primii kilometri pentru ca informeaza conducatorul despre rezervele de energie ale motorul electric inainte de pornirea motorului termic. Momentul exact in care motorul termic porneste depinde de viteza automobilului si intensitatea cu care conducatorul apasa pedala de acceleratie.

Modelul MINI hibrid foloseste pe deplin intregul cuplu al motorului electric, care este valabil din prima clipa, ceea ce permite o acceleratie impresionanta. Chiar si dupa ce paraseste ritmul redus din oras, acest automobil isi mentine nivelul zero al emisiilor si la viteza de croaziera. Bateria de inalta tensiune de sub scaunele din spate ofera energia pentru un condus in regim electric de durata. Modul AUTO eDRIVE standard permite viteze de pana la 80 km/h, in timp ce in modul MAX eDRIVE sunt posibile viteze de pana la 125 km/h.

Cu puterea combinata a celor doua propulsoare, primul model MINI hibrid demonstreaza o acceleratie de neegalat atunci cand este comparat cu versiunile echipate doar cu motor termic. Conceptul Hybrid ofera si un alt beneficiu: motorul electric isi transmite puterea spre rotile spate, iar motorul termic spre puntea fata. Cum gestiunea inteligenta a energiei este conectata la sistemul Dynamic Stability Control (DSC / controlul dinamic al stabilitatii), tractiunea si stabilitatea sunt optimizate prin intermediul acestui sistem de propulsie.

Gestiunea inteligenta a energiei ofera o oportunitate suplimentara pentru ca cele doua surse de putere sa conlucreze eficient. La condusul pe autostrada,  se poate activa un al treilea mod cu ajutorul comutatorului eDrive: SAVE BATTERY. in acest mod, motorul termic propulseaza automobilul si, in acelasi timp, bateria de inalta tensiune poate mentine incarcarea la un nivel constant sau se poate incarca prin intermediul unui generator. Extinderea condusului in modul SAVE BATTERY permite generarea unei cantitati suficiente de energie care sa fie utilizata ulterior pentru condus pur electric.

Distribuie acest articol!