Gigantul german Volkswagen si-a propus sa devina lider mondial si in privinta mobilitatii electrice. In acest sens, totalul vehiculelor electrice vandute de constructorul german, incepand din 2025, trebuie sa fie de un milion de unitati.
Gurpul Volkswagen va parcurge un plan de transformare in doua faze. Prima se va derula pana in 2020, timp in care marca se va restructura masiv, vizate fiind in special unitatile de productie din Germania. Scopul este pregatirea pentru eletromobilitate, urmand ca in faza a doua, pana in 2015, Volkswagen sa preia pozitia de lider al e-mobilitatii, largindu-si portofoliul de clienti prin oferirea de noi servicii de mobilitate.
Marca germana vizeaza 80 de milioane de utilizatori activi la nivel mondial ai viitoarei sale platforme de servicii de mobilitate. Astfel, pana in 2030, Volkswagen ar trebui sa detina o pozitie de prim-plan in noua lume a mobilitatii.
Pentru comparatie, un milion de unitati vandute inseamna un sfert din cat a vandut marca Volkswagen, la nivelul anului 2015 – vorbim aici doar de marca, nu de intreg grupul VW! Prin urmare, este clar ca Volkswagen nu vizeaza nici pe departe modele electrice de nisa!
In SUA, unde imaginea Volkswagen este grav afectata in urma scandalului DieselGate, constructorul german si-a propus sa demareze productia de vehicule electrice in 2021.