Incepe noua era a mobilitatii electrice, iar Volkswagen e hotarat s-o defineasca: cu noul I.D. BUZZ, Volkswagen a prezentat la Salonul de la Detroit (NAIAS), microbuzul noii generatii. Conceptul de MPV electric ofera un aspect reinnoit, indreptat spre viitor – cu scopul de a aduce tuturor mobilitatea electrica in lumea de maine. Noul slogan al marcii rezuma ideea: We make the future real.
Herbert Diess, presedintele Consiliului de Administratie al marcii Volkswagen, explica: “I.D. BUZZ este noul Volkswagen: modern, pozitiv, emotional, orientat spre viitor. Pana in 2025, dorim sa vindem un milion de masini electrice pe an, facand din mobilitatea electrica noua imagine simbol a Volkswagen. Noul e-Golf ofera deja cu 50 de procente mai multa autonomie electrica. Incepand cu 2020, vom lansa gama noastra I.D., o noua generatie de automobile complet electrice, complet conectate. Va fi disponibila pentru milioane de clienti, nu doar pentru clienti milionari”.
Volkswagen demonstreaza, cu I.D. BUZZ, cat de bogata in caracteristici va fi mobilitatea electrica a viitorului – o minune spatiala cu tractiune integrala, cu motoare electrice pe axele din fata si din spate, un mod de conducere complet autonom (I.D Pilot), precum si o noua generatie de indicatori si comenzi.
“I.D. BUZZ este noua generatie de MPV. Se bazeaza pe noua platforma modulara electrica (MEB) si ofera confort si un spatiu generos pentru calatoriile lungi. Autonomia sa electrica, conform NEDC, este de pana la 600 de kilometri”, explica Frank Welsch, membru al Consiliului de Administratie al marcii Volkswagen, pentru Divizia de Dezvoltare. I.D. BUZZ se incarca cu energie prin inductie sau de la o statie de incarcare. La o putere de incarcare de 150 de kW, sunt necesare aproximativ 30 de minute pentru o incarcare de pana la 80%.
Cu doar patru luni in urma, Volkswagen l-a prezentat pe fratele mai mic al lui I.D. BUZZ, la Salonul de la Paris: I.D. – de asemenea, revolutionar. O masina electrica compacta, care se va lansa incepand din 2020, cu autonomie de pana la 600 de kilometri. Va fi primul model ce va intra in productia de serie bazata pe conceptul MEB. Si primul concept Volkswagen ce poate fi condus in mod complet autonom.
Noul I.D. BUZZ este acum primul MPV care face acest lucru posibil: e nevoie doar de un impuls usor al volanului si acesta se retrage instantaneu, se integreaza in consola de bord si comuta din modul manual in cel autonom, modul I.D. Pilot (preconizat pentru anul 2025). Acum, scaunul soferului se poate roti, iar soferul poate sta fata in fata cu pasagerii din spate. Scanere laser, senzori cu ultrasunete, senzori radar, camere cu vedere periferica si o camera frontala scaneaza zona inconjuratoare, conectand informatia cu alte date de trafic receptionate prin intermediul sistemului Cloud.
I.D. BUZZ nu mai are consola de bord conventionala. MPV-ul proiecteaza, in schimb, informatiile de baza prin intermediul unui AR Head-up display (afisaj pe parbriz cu realitate augmentata) in campul vizual al conducatorului – in 3D, in format virtual suprapus pe drum. Caracteristici cum ar fi functiile de infodivertisment si de climatizare sunt actionate prin intermediul unei tablete detasabile. In acelasi timp, comenzile principale de conducere sunt amplasate pe volan. Sectiunea sa interioara nu este – asa cum se obisnuieste astazi – dotata cu spite si butoane, ci, mai degraba, are un fel de zona tactila cu campuri capacitive, transformand astfel volanul traditional intr-unul multifunctional, sensibil la atingere.
Utilizarea spatiului interior din acest concept care are pana la opt locuri este mai buna decat in oricare alt vehicul electric. Asezarea multi-variabila a scaunelor si integrarea interactiva ofera multiple posibilitati.
Multumita platformei extinse MEB XL, cu o lungime de 4,94 m, 1, 97 m latime si 1, 96 m inaltime, conceptul prevede, de asemenea, dimensiuni interioare imbatabile pentru clasa lui. Totusi, I.D. BUZZ nu este doar un gigant in materie de spatiu: gratie designului sau, devine una dintre cele mai confortabile masini din lume, cu un ampatament foarte lung (3,3 m).
Situata la mijloc, in podeaua vehiculului, se afla bateria. Ea coboara centrul de greutate si asigura o distributie perfecta a greutatii. Suspensia reglata electronic asigura un confort de inalta clasa. Sistemul de tractiune integrala cu emisii zero si o putere insumata de 374 CP (motoare electrice in fata si spate, fiecare livrand 150 kW) este solutia perfecta pentru caracterul dinamic al conceptului. Versiunea I.D. BUZZ prezentata la Detroit accelereaza 0-100 km/h in 5 secunde, iar viteza maxima este limitata la 160 km/h.