Au trecut doua decenii de la primele teste Euro NCAP, timp in care securitatea automobilelor a evoluat spectaculos. Pentru a evidentia aceasta imbunatatire, Euro NCAP a realizat o serie de teste in paralel, pe un Rover 100 din 1997, care a obtinut o stea, si o Honda Jazz din 2017, de cinci stele. Rezultatele sunt edificatoare si pot fi vazute in fimul de mai jos, difuzat de organismul european.
In 20 de ani, Euro NCAP a testat circa 1.800 de vehicule, activitate care a dus la salvarea a 78.000 de vieti (cifra estimativa). De-a lungul acestor ani, o serie de imbunatatiri majore in privinta securitatii la bord au devenit obligatorii, precum airbag-urile pentru pasageri si cele laterale, alarma pentru centura de securitate si ESP.
Un moment important in istoria Euro NCAP s-a consumat in 1997, cand constructorii au acuzat duritatea testelor, sustinand ca este imposibil de primit calificativul maxim, care in acea vreme era de patru stele. Cinci luni mai tarziu, Volvo demonstra contrariul, cu modelul S40.