Electrificarea este unul din pilonii centrali ai strategiei corporate NUMBER ONE > NEXT a BMW Group, iar compania a anuntat ca toate marcile si gamele de modele pot fi electrificate, cu un tren de rulare complet electric sau plug-in hybrid, urmand a fi oferit suplimentar pe langa variantele cu motor termic. Modele electrificate suplimentare vor fi aduse pe piata in ani urmatori si dupa 2020, iar arhitectura urmatoarei generatii de automobile ale companiei va permite masini complet electrice.
In prezent, BMW Group a anuntat ca noul MINI electric, cu propulsie pe baterii, va fi o varianta a principalului model al marcii, Hatch cu trei usi. Acest automobil complet electric va intra in productie in 2019, marind varietatea de trenuri de rulare MINI, care va include motoare termice pe benzina si diesel, un model plug-in hybrid si unui electric pe baterii. Trenul de rulare electric al modelului MINI va fi produs la centrul de electromobilitate al BMW Group de la uzinele din Dingolfing si Landshut, in Bavaria, inainte de a fi integrat in automobil la uzina din Oxford, care este principala locatie de productie a modelului MINI Hatch cu trei usi.
Pana in 2025, BMW Group se asteapta ca automobilele electrificate (electrice si plug-in hybrid) sa reprezinte intre 15 si 25% din vanzari. Cu toate acestea, factori precum reglementarile, stimulentele si infrastructura de incarcare vor juca un rol major in determinarea amplorii electrificarii de la piata la piata. Pentru a reactiona rapid si in mod adecvat la cererea clientilor, BMW Group a dezvoltat un sistem flexibil unic in intreaga sa retea globala de productie. In viitor, sistemul de productie BMW Group va crea structuri care sa permita sa fie fabricate concomitent modele cu motor termic, plug-in hybrid sau tren de rulare complet electric.
In prezent, BMW Group produce modele electrificate la zece uzine din intreaga lume; incepand din 2013, toate elementele importante ale trenului de rulare electric pentru aceste automobile provin de la uzinele din Dingolfing si Landshut ale companiei. Suplimentar, la Dingolfing se produc versiunile hybrid plug-in ale gamelor BMW Seria 5 si BMW Seria 7 si, din 2021, se va produce BMW i NEXT. Pana in prezent, BMW Group a investit in total peste 100 de milioane de euro in electromobilitate la Dingolfing, iar investitiile continua pe masura ce gama de automobile electrificate a BMW Group se extinde mai departe.
Noul MINI integral electric este unul dintre modelele electrificate ce vor fi lansate de marcile BMW si MINI in anii urmatori. In 2018, BMW i8 Roadster va deveni cel mai nou membru al familiei BMW i. Pentru 2020 a fost anuntat versiune BMW X3 integral electrica, iar BMW iNEXT va urma in 2021.
In prezent, BMW Group ofera cea mai larga gama de automobile electrificate a oricarui producator auto din lume, cu noua modele deja disponibile pe piata. Acestea variaza de la modelul complet electric BMW i3 la cel mai nou model electrificat al companiei, MINI Cooper S E Countryman ALL4, o versiune hybrid plug-in a MINI Countryman, produsa de VDL Nedcar in Olanda. Compania s-a angajat sa vanda 100.000 de automobile electrificate in 2017 si va avea un total 200.000 de masini electrificate pe sosele pana la sfarsitul anului.