Dupa doua intalniri, prima la Cluj si a doua la Salonul Auto Bucuresti, cu „cei ce indraznesc sa asambleze mini automobile electrice de oras in Romania„, am ramas intelesi ca ne vom revedea mai aproape de lansarea productiei de serie.
Depasirea numeroaselor obstacole legate de omologare a generat ocazia sa ne reintalnim la Baia Mare si sa petrecem o zi impreuna. Am discutat aspecte tehnice si organizatorice, cele legate de furnizori, externi si interni, si mai ales de finantare, ce trebuiesc rezolvate inainte ca visul „buburuzelor electrice” de la Baia Mare sa devina o realitate.
Punctul comun de pornire al dialogului este un crez pe care il impartasim, atat noi, cei de la 24auto.ro, cat si echipa GTG, ca la nivelul actual de progres tehnologic si pret al acumulatorilor litiu-ion, combinatia ideala pentru un vehicul electric, cu pret rezonabil si utilitate maxima, se regaseste in aplicatiile urbane.
Cu obiectivul de a reduce poluarea si zgomotul mai intai in orase, miniautomobilele electrice pot contribui si la descongestionarea parcarilor, mai ales dupa ce publicul va accepta ideea de car sharing, in locul celei traditionale, de proprietate asupra automobilelor.
Pe cat de mica este echipa coagulata in jurul celor trei inimosi ce formeaza nucleul GTG, Lala si Gheorghe Muresan si Andi Ostroveanu, pe atat de mari sunt visele si indrazneala. Andi mi-a oferit la Cluj primele test drive-uri cu prototipurile Oxigen si Ozon, cele doua modele comercializate in prezent.
La Baia Mare am avut de curand ocazia sa merg din nou cu varianta cu patru usi si sa constat cat de practic poate fi un automobil atat de compact, la deplasarea si mai ales la parcarea in oras.
Pe aceeasi directie se aliniaza si importul si omologarea unor autoutiliare electrice de dimensiuni reduse, ce pot fi configurate in functie de nevoile clientilor.
In varianta cu cinci locuri si bena, poate fi utilizata pentru transportul unei echipe de lucru, a unor scule si utilaje mici de constructie.
In varianta de furgoneta inchisa, ar putea fi utilizata la aprovizionare sau distributie de pachete, asemanator cu Street Scooterul Postei Germane, dar de dimensiuni mult mai compacte.
Cu toate ca Tesla, cu care am efectuat impreuna cu echipa GTG un superb tur de primavara in Maramures si tara Oasului, a devenit aproape sinonimul pentru „automobil electric” in toate limbile, iar performantele sunt remarcabile, este imposibil de ignorat ca pretul de achizitie acopera pe cel al unui „roi de buburuze” GTG Oxigen.
Ajutat de subventia generoasa acordata pentru achizitia unui automobil 100% electric, modelul Oxigen poate fi cumparat incepand de la 6.800 euro inclusiv TVA. Considerand avantajul ca poate fi condus de la 16 ani, Oxigen ar putea educa o generatie noua de foarte tineri conducatori auto, cu lectii valoroase despre frugalitate, ecologie, practicalitate.
Dar oare suntem gata noi, cei adulti, sa demolam mitul necesitatii ca odraselele sa plimbe un BMW sau alte automobile „bengoase” (cum le place sa zica celor de la GTG) incepand de la 18 ani, cand nu au inca abilitatile stapanirii unei herghelii de cai putere ?
Desgin-ul ramane controversat si genereaza reactii pro si contra intense, asa cum ne-au spus si vizitatorii de la SAB. La doar cateva ore dupa postarea in media sociala a primelor imagini de la Baia Mare, cu Oxigen si Ozon incadrand un Model 3, am primit de la posesorul unui BMW i3 urmatorul mesaj „…si eu vreau masina mica cu doua usi. E tare draguta …as cumpara !”
Sunt multe lectii de invatat de la echipa GTG, antreprenori seriali, care au inregistrat succese majore si esecuri dure in timpul crizei financiare din 2008. Poate ca una din cele mai importante este sa crezi in visele proprii, sa iti unesti fortele cu oameni care gandesc la fel si sa faci tot ce iti sta in putinta, ca sa transpui visul in realitate.
Garantia succesului nu exista, dar motivati de convingerea ca mini-automobilele de oras vor face parte din viitorul peisaj urban din Romania, echipa GTG inainteaza pas cu pas pe calea asamblarii si comercializarii modelului Oxigen, prezentat aici.
Profitand de inca un an de subventii generoase pentru achizitionarea automobilelor electrice, recomandam cu caldura o privire asupra ofertei GTG, inainte de a decide ca doar Tesla (care nu beneficiaza de eco bonus in 2019), sau alte modele de import, cu preturi peste 30.000 euro, merita atentia pentru tranzitia spre electromobilitate.
db