WRC: Citroen, la al saptelea titlu mondial

25 octombrie 2011, Sursa: Citroen Romania, BMW Group Romania



Sebastien Loeb si Daniel Elena au facut o cursa perfecta pe specialele din Catalunia si si-au atins ambele obiective dupa cea de-a 67-a victorie din cariera: echipa Citroen Total si-a trecut in cont cel de-al saptelea titlu mondial cu o etapa inainte de finalul sezonului, iar Loeb si Elena au acum un avans de opt puncte in fruntea clasamentului. Lupta pentru titlu se va decide peste trei saptamani, in Raliul Marii Britanii.

Prima zi pe macadam din Raliul Spaniei a condimentat din plin penultima etapa din Campionatul Mondial de Raliuri. Sebastien Loeb si Daniel Elena au plecat primii la start si au reusit sa termine ziua pe aceeasi pozitie cu un avans confortabil. Sebastien Ogier si Julien Ingrassia au fost intarziati de o pana si, din aceasta cauza, au terminat doar pe pozitia a patra.

Dupa primele sase speciale pe macadam, Raliul Spaniei a continuat pe asfalt. Sebastien Loeb si Daniel Elena, primii in clasament, au controlat situatia fara probleme si si-au trecut in palmares unul dintre putinele recorduri care le lipsesc din palmaresul impresionat: cele mai multe victorii pe probele speciale! Dupa ziua a doua, Sebastien Ogier si Julien Ingrassia au pierdut inca o pozitie in clasament, tot dupa o pana pe una dintre probele speciale.

Sebastien Loeb si Daniel Elena au inceput ziua a treia cu un avans de 30 secunde fata de urmatorul echipaj si erau decisi sa obtina cea de-a cincea victorie din acest sezon. Dupa ce au ales corect pneurile, Loeb si Elena au controlat perfect situatia pe prima bucla, castigand si Coll de la Teixeta (PS15), speciala folosita si pentru Power Stage.

Power Stage a devenit apoi punctul de interes din ultima zi datorita punctelor bonus care se acorda. Loeb si Elena au abordat ultima proba cu pneuri de compozitie hard si nu au riscat inutil. Chiar si asa au terminat speciala pe trei si au incasat inca un punct. In urma victoriei din Spania, Loeb si Elena vor lua startul in Raliul Marii Britanii cu un avans de 8 puncte fata de Mikko Hirvonen: „Acum sarbatorim cel de-al sapteal titlu mondial pentru Citroen, dar lupta pentru titlul pilotilor nu s-a terminat. Mikko Hirvonen a terminat pe doi aici si stim ca el este foarte competitiv pe macadamul din Tara Galilor. Trebuie sa terminam in fata sa si cel mai bun lucru ar fi sa castigam raliul. Totul sta in puterile noastre acum”, a mai adaugat Loeb.

Pe de alta parte, MINI WRC Team a avut motive de sarbatoare la finalul Raliului Spaniei. Pe langa faptul ca echipajele Dani Sordo – Carlos del Barrio si Kris Meeke – Paul Nagle au incheiat pe locurile al patrulea, respectiv al cincilea, cele doua MINI John Cooper Works WRC au ocupat primele doua pozitii in clasamentul Power Stage. In timp ce raliul a fost cel de casa pentru Sordo, a fost randul lui Meeke sa culeaga laurii si sa acumuleze trei puncte suplimentare pentru faptul ca a fost cel mai rapid in ultima proba speciala a competitiei. Acesta a fost primul scratch in WRC pentru pilotul nord-irlandez si, mai mult, au fost primele puncte castigate de acesta in clasamentul competitiei supreme.

La realizarea acestui rezultat a contribuit si alegerea inspirata a pneurilor la startul zilei. Previziunile meteo ale echipei aratau ca sunt asteptate averse spre finalul zilei, dar pilotii au ales sa ignore ceea ce au facut celelalte echipe oficiale si au optat pentru pneurile Michelin potrivite. Dupa parcul de asistenta din Salou, de la mijlocul zilei, cele doua masini au fost echipate cu pneuri de compozitie moale pe partea dreapta, de compozitie dura pe partea stanga si de compozitie soft pentru cauciucurile de rezerva. Pe probele speciale lungi, desfasurate pe asfalt uscat, alegerea s-a dovedit dificila pentru piloti, dar previziunea de ploaie s-a adeverit in momentul in care primele masini au sosit la startul specialei de incheiere, Coll de la Teixeta. Acest lucru s-a dovedit vital si Meeke a reusit cel mai bun timp, Sordo a fost al doilea, in timp ce Daniel Oliveira – pilot al unui MINI de client – a incheiat al patrulea.

Urmatoarea etapa din WRC este Raliul Marii Britanii, programat in perioada 10-13 noiembrie 2011.

Clasament final – Raliul Spaniei 2011 (etapa 12 din 13):
 1. S. Loeb – D. Elena (Citroen DS3 WRC) 4h05’39’’3
 2. M. Hirvonen – J. Lehtinen (Ford Fiesta RS WRC) +2’06’’9
 3. JM. Latvala – M. Anttila (Ford Fiesta RS WRC) +2’32’’4
 4. D. Sordo – C. del Barrio (MINI JCW) +3’24’’1
 5. K. Meeke – P. Nagle (MINI JCW) +5’15’’0
 6. M. Ostberg – J. Andersson (Ford Fiesta RS WRC) +5’54’’2
 7. E. Novikov – D. Giraudet (Citroen DS3 WRC) +9’31’’8
 8. H. Solberg – I. Minor (Ford Fiesta RS WRC) +9’40’’1
 9. D. Kuipers – F. Miclotte (Ford Fiesta RS WRC) +11’13’’8
10. J. Hanninen – M. Markkula (Skoda Fabia S2000) +13’49’’2

Clasament piloti:
1. Sebastien Loeb 222 p.
2. Mikko Hirvonen 214 p.
3. Sebastien Ogier 193 p.

Clasament constructori:

1. Citroen Total 397 p.
2. Ford Abu Dhabi 351 p.
3. M-Sport Stobart Ford 145 p.