Cu incredere, despre mini-automobilele electrice de oras
31.08.2018
        
Distribuie acest articol!   

Dupa publicarea articolului despre curajoasa intiativa romaneasca de asamblare a unor automobile electrice de oras la Baia Mare, am primit neobisnuit de multe comentarii de la fanii 24auto.ro.

Pe langa numeroase mesaje de suport pentru inimosii antreprenori, voci critice ne-au atras atentia cu scepticism la propriul articol publicat, despre lupta de 20 de ani pentru a produce automobile electrice de oras TH!NK sau despre falimentul retelei car sharing Autolib, initiata de firma Bolore in colaborare cu primaria Parisului si care a costat contribuabilii peste 300 milioane de euro.

Suntem absolut de acord ca lectiile trecutului trebuie invatate bine si greselile evitate, dar vom incuraja in continuare orice initiativa onesta de electrificare a parcului auto din Romania, din convingere si necesitate de a curata orasele de fumul motorizarilor diesel vechi si decalibrate.

Articolele despre e.GO Life, de la geneza firmei de pe urma succesului cu Street Scooter-ul Postei Germane si pana la drive testul de la Aachen din 13 iulie, dovedesc ca si alti intreprinzatori vizionari concep si incearca sa produca rentabil automobile electrice de oras. In cazul profesorului Schuh si a echipei de la Universitatea din Aachen, este evident ca nu s-au lasat impresionati de faptul ca atotputernica industrie auto germana si-a tarait picioarele si a bagat bete in roate electrificarii pana la declansarea scandalului Diesel.

Alte doua articole publicate recent, atrag atentia la aceeasi categorie de micro automobile-electrice urbane, extrem de raspandite in orasele supraaglomerate din Asia, dovedind ca exista interes peste tot in lume.

In Texas, firma Kandi inrudita cu Geely, incearca penetrarea pe piata americana cu doua modele electrice, un SUV si un microautomobil.

La o scara mai mare, General Motors in colaborare cu partenerul SAIC , din Shanghai si joint venture-ul Wuling, au lansat anul trecut miniautomobilul de oras Baojun E100, promovandu-l ca „al doilea automobil pentru familiile urbane”. Au vandut mai mult de 21.000 de unitati in primul an de productie!

Anul acesta, autonomia a fost ridicata la 200 km si dotarile interioare au fost actualizate pe baza sugestiilor primite de la proprietarii din Guangxi (o provincie din sudul Chinei, cu 47 milioane de locuitori) si Qingdao (producatorul de bere nr.1 din China, cu aproape 6 milioane de locuitori).

Prin urmare, ne permitem sa intrebam scepticii: daca altii pot, noi de ce nu am incerca in Romania si de ce nu i-am sprijini pe cei ce doresc sa o faca?

Asteptam in continuare cu mult interes opiniile voastre in sectiunea de comentarii de mai jos sau pe pagina noastra de Facebook. Multumim!

db

Distribuie acest articol!