Nissan Qashqai, a treia generație
20.02.2021
        
Distribuie acest articol!   

Nissan a prezentat primele informații oficiale referitoare la noul Qashqai. Cea de-a treia generație a SUV-ului compact vine cu noutăți în toate privințele – aspect, interior, motorizări.

Lansat în 2007, Nissan Qashqai a fost printre primele modele din această clasă, pe piața europeană, și s-a impus rapid ca un best-seller. Succesul a fost continuat de a doua generație, apărută în 2014, însă de-a lungul timpului concurența a devenit tot mai puternică pe acest segment, iar pionierul nipon încearcă să rămână în top.


A treia generație Qashqai intră pe piață în cursul anului 2021 și a fost dezvoltată în Europa. Este primul model de la Nissan care folosește platforma tehnică CMF-C a Alianței Renault-Nissan.

Nissan Qashqai (2021), în 10 detalii esențiale

▪ Dimensiunile de gabarit au crescut ușor: +31 mm în lungime (4,42 m), +19 mm la ampatament (2,66 m), +29 mm în lățime (1,83 m) +35 mm în înălțime (1,62 m). Greutatea totală a scăzut cu 60 kg, iar caroseria are un plus de rigiditate de 48% în comparație cu generația precedentă.
▪ Aspectul exterior robust este dat de roțile pe 20 de inchi, calandrul mărit, în forma literei V, și farurile full-LED cu lumini de zi în stil bumerang. La spate se remarcă un masiv scut de protecție, în culoarea aluminiului.
▪ Interiorul are o binevenită tușă de modernitate, cu un plus evident la capitolele rafinament, confort, spațiu și tehnologie.
▪ Planșa de bord este complet reproiectată, îmbunătățită din punct de vedere ergonomic și face un salt important în ceea ce privește modernitatea.
▪ Spațiul interior, mai ales pentru locurile din spate, a fost îmbunătățit, iar portbagajul este mai mare cu 70 de litri.
▪ La consola centrală s-a renunțat la organizarea pe verticală, în favoarea uneia pe orizontală, cu un touchscreen de 9 inchi, care completează instrumentarul digital cu diagonala de 12,3 inchi.
▪ Dintre noutățile importante în privința motorizărilor, trebuie menționate cele electrificate și dispariția variantelor diesel. Noua versiune a motorului 1.3 DiG-T cu tehnologie mild hybrid este disponibilă cu 140 CP (transmisie manuală cu 6 trepte, 4×2) sau 158 CP (transmisie manuală cu 6 trepte, 4×2, respectiv Xtronic 4×2 sau 4×4).
▪ Qashqai III va fi primul model european care va dispune de motorizarea Nissan e-Power, existentă deja în Japonia, la Note, Serena și Kicks. Este vorba de o combinație între un motor electric și unul termic, acesta din urmă fiind utilizat doar pentru reîncărcarea acumulatorului.
▪ Existentă pe Leaf, e-Pedal își face acum intrarea și pe Qashqai. Sistemul îi permite șoferului să folosească pedala de accelerație în 90% din cazurile de demaraj, accelerare, frânare sau oprire.
▪ Noul model stă foarte bine și la capitolul sisteme de asistență la condus: ProPILOT cu Navi-link capabil să recunoască semnele de circulație și să proceseze informațiile GPS, alertă de protecție laterală, airbag central între locurile din față, sistem inteligent de frânare de urgență cu detectarea pietonilor și bicicliștilor, head-up display de dimensiuni mai mari etc.

Noul Nissan Qashqai va intra pe piață în cursul acestei primăveri, însă versiunea e-Power va fi disponibilă abia din 2022. Prețul de plecare va fi în jur de 30.000 de euro.

Distribuie acest articol!