Lotus Emira, ultima sfidare a electricelor
23.07.2021
        
Distribuie acest articol!   

Cu planuri de viitor foarte ambițioase, Lotus se pregătește să treacă în forță la electrificare. Până atunci însă, noul Emira marchează finalul unei ere în istoria producătorului britanic, cea a propulsiei termice.

Mai aproape de Evora decât de Exige și Elise, noul și ultimul model Lotus cu motor termic se bazează pe mecanica preluată de la Toyota și AMG.

Deși este un producător de talie mică, Lotus și-a propus pentru viitor o gamă deosebit de complexă. Vor fi nu mai puțin de patru platforme tehnice diferite: una pentru un hypercar electric, alta pentru un SUV, a treia pentru un model electric dezvoltat împreună cu Alpine și nu în ultimul rând o platformă pentru acest ultim model cu motor convențional, înainte de trecerea la electrificare.

Cu 4,41 metri lungime, Emira este mult mai mare decât Elise și Exige, poziționându-se, din acest punct de vedere, mai aproape de Evora. Pe de altă parte, este un model menit să înlocuiască în gamă toate aceste trei modele.

Emira cântărește puțin peste 1.400 kg, ceea ce poate părea cam mult pentru un model Lotus. Dar nu trebuie uitat că dispune de multă tehnologie și o serie de sisteme de asistare la conducere sau de confort.

Noul Lotus impresionează atât prin aspectele practice, ca de pildă spațiul de 208 litri din spatele scaunelor și cel de 151 litri din portbagaj, cât și prin dotările de la bord – display-ul  tactil cu diagonala de 12,3 inchi, instrumentarul digital și sistemul audio KEF 10HP.

În plus, habitaclul este departe de stilul auster de la Elise sau Exige! Ambianța de la bordul noului Lotus Emira amintește mai degrabă de modelele… McLaren.

Lotus Emira va fi disponibil în două versiuni de motorizare. Prima este de 3,5 litri V6 de proveniență Toyota, folosită și pe Evora. Celălalt motor este german: blocul M139 Mercedes AMG, care dotează și Mercedes A45 AMG. Acesta din urmă va fi asociat exclusiv cu o transmisie cu dublu ambreiaj, în timp ce clienții care vor opta pentru agregatul V6 Toyota vor avea de ales între transmisia manuală sau cea automată.

Cea mai rapidă versiune Emira va accelera 0-100 km/h în mai puțin de 4 secunde. Lotus nu specifică încă puterile celor două versiuni, în schimb a anunțat deja prețul de start: circa 72.000 de euro.

Distribuie acest articol!