BMW XM este primul SUV conceput integral de divizia de performanță BMW M
29.09.2022
        
Distribuie acest articol!   

Al doilea model ”propriu” din istoria BMW M este un SUV hibrid plug-in ultrasportiv, conceput să depășească în lux și performanțe concurența directă, reprezentată de modele precum Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid sau Lamborghini Urus.

Mai puternic, mai mare, mai greu și mai luxos decât rivalele sale, noul BMW XM are sub capotă până la 748 CP. Prețul este însă pe măsură: în România pleacă de la 170.000 de euro.

După cum se știe, modelele sport ale producătorului bavarez provin din gama clasică BMW, fiind transformate de departamentul „Motorsport”. Un singur model fusese conceput de la zero de către acest departament, în cei 50 de ani de existență: legendarul M1 cu motor central, produs între 1978 și 1981, în doar 455 de exemplare.

Al doilea model din istoria diviziei de performanță BMW M apare, așadar, în anul aniversării a jumătate de secol pentru BMW M GmbH și este un supercar care a luat forma unui SUV ultrasportiv, cu dimensiunile unui truck american.

La peste cinci metri lungime și doi metri lățime, noul BMW XM face ca un Porsche Cayenne să pară… un crossover compact. Depășește în dimensiuni chiar și cel mai nou Land Rover Range Rover, iar în versiunea de bază cântărește peste 2.700 kg.

Look-ul foarte agresiv rămâne apropiat de cel al prototipului prezentat în 2021, cu partea frontală complexă și masivă. Combinațiile neobișnuite de culori și materiale fac interiorul să pară foarte îndrăzneț. Originalitatea este completată de tabloul de bord cu ecrane de dimensiuni mari, la fel ca la modelele electrice ale mărcii.

Sub capotă se află însă un V8 twin-turbo de 4,4 litri, disponibil în două niveluri de putere. În versiunea de bază, XM produce 653 CP și 850 Nm. Motorul termic furnizează 489 CP și 650 Nm, la care se adaugă ”surplusul” provenit de la electromotorul integrat în transmisia automată M Steptronic cu opt trepte.

În ciuda masivității, XM poate accelera de la 0 la 100 km/h în 4,3 secunde. Acumulatorul cu capacitatea de 25,7 kWh instalat în podea permite un rulaj de până la 88 km în regim electric (WLTP). Unitatea de încărcare combinată (CCU) permite încărcarea AC cu puteri de până la 7,4 kW.

La versiunea „Red Label”, care va fi disponibilă începând din 2023, puterea agregatului V8 twin-turbo crește la 585 CP. Astfel, puterea maximă combinată ajunge la 748 CP, iar cuplul total, la 1.000 Nm. BMW nu a dezvăluit încă performanțele versiunii de top și nici masa ei, însă cu siguranță va fi unul dintre cele mai grele automobile de pe piața europeană. Chiar și așa, dotat cu tehnologie de ultimă generație și cu sisteme de asistență la condus dintre cele mai evoluate, XM promite un comportament dinamic de excepție.

Producţia va începe la uzina BMW Group din Spartanburg (SUA), în decembrie 2022. BMW XM va ajunge la dealerii din întreaga lume în primăvara anului 2023. Cele mai importante pieţe vor fi SUA, China şi Orientul Mijlociu.

Distribuie acest articol!