Gata de start: Tavascan, primul SUV electric Cupra
25.04.2023
        
Distribuie acest articol!   

În cei doar cinci ani de existență, Cupra a devenit unul dintre cei mai activi producători de automobile de pe scena europeană. În urma succesului înregistrat de Formentor, constructorul spaniol se pregătește acum să lanseze cel de-al doilea model 100% electric, după Born.

Tavascan va fi primul SUV coupé de la Cupra, un model ce va rămâne fidel filozofiei sportive a mărcii. Este 100% electric, disponibil în două versiuni. Sosirea la dealeri este programată pentru 2024.

Tavascan va fi urmat de alte două modele electrificate – Terramar, în 2024, un SUV hibrid plug-in, și versiunea de producție a conceptului UrbanRebel, o sportivă urbană electrică. Din 2025, întreaga gamă Cupra va fi electrificată.

Se bazează pe platforma MEB, la fel ca modelele similare din Grupul Volkswagen, precum Audi Q4 e-tron, Skoda Enyaq sau Volkswagen ID.4.

Acest model electric a fost anunțat de conceptul prezentat la Salonul de la Frankfurt din 2019. Versiunea de producție preia liniile conceptului, dar într-o maieră ceva mai ”liniștită”.

Se distinge prin soluții estetice destul de puternice, precum farurile Matrix LED cu trei elemente triunghiulare sau jantele de 19 până la 21 de inchi cu inserții de cupru. Măsoară 4,64 metri lungime, 1,86 metri lățime si 1,60 metri înălțime.

Instrumentarul de bord este foarte apropiat de cel de la Volkswagen ID.4, dar ecranul multimedia este mai mare ca oricând pentru un Cupra, cu diagonala de 15 inchi. Originalitatea este vizibilă mai ales la nivelul consolei centrale, bordul având în general o formă fluidă, plăcută ochiului.

Echipamentul va putea integra un sistem de sunet Sennheiser 12 CP, un head-up display, asistență la conducere de ultimă generație, 5 moduri de condus și servicii conectate. Sistemul de infotainment poate fi gestionat prin comandă vocală. Are o interfață personalizabilă și este compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto.

Tavascan este disponibil în două versiuni: Endurance și VZ. Prima are un singur motor electric în spate și dezvoltă 286 CP și 545 Nm. Cea mai puternică versiune are două motoare, unul montat în față și altul în spate, pentru un total de 340 CP și 679 Nm, cu o accelerație 0-100 km/h în 5,6 secunde.

Pentru baterie este disponibil un singur pachet, de 77 kWh, care asigură până la 550 km de autonomie pentru Endurance, respectiv 520 km pentru VZ (WLTP). Sunt disponibile cinci moduri de condus: Range, Comfort, Performance, Cupra și Individual, iar padelele de pe volan permit reglarea frânării regenerative pe cinci grade de intensitate.

În ceea ce privește reîncărcarea, Tavascan are la bază o arhitectură de 400 de volți, limitând astfel puterea de reîncărcare. Cupra anunță până la 135 kW putere de vârf, suficient pentru a recupera 100 km de autonomie în 7 minute.

Proiectat în Martorell și fabricat în China, Tavascan reflectă intenția Cupra de a trece la un nivel superior. Mai șic și mai puternic decât Born, cu siguranță va fi mult mai scump când va intra în vânzare, în 2024. La sfârșitul anului acesta, Cupra va dezvălui caracteristicile finale. Prețul va fi anunțat și el ulterior, însă este de așteptat ca startul să se facă în jurul valorii de 40.000 de euro.

Distribuie acest articol!