Macan, primul SUV complet electric de la Porsche
26.01.2024
        
Distribuie acest articol!   

Porsche a prezentat, în premieră mondială, noul Macan. SUV-ul are două variante, Macan 4 și Macan Turbo, și este disponibil doar în versiune full electrică, fiind cel cel de-al doilea model complet electric din gama Porsche.

A doua generație vine la zece ani de la lansarea modelului. În prezentarea oficială, Porsche îi evidențiază designul atemporal, performanțele caracteristice unei sportive, autonomia extinsă și caracterul practic pentru utilizarea de zi cu zi.

Macan utilizează exclusiv cea mai recentă generație de motoare electrice PSM. Versiunea Macan 4 are 408 CP, 650 Nm, accelelerează 0-100 km/h în 5,1 secunde și atinge viteza maximă de 220 km/h, în timp ce Macan Turbo are 639 CP, 1130 Nm, sprintează în 3,3 secunde și ajunge până la 260 km/h.

Noua platformă Premium Electric dispune de o arhitectură de 800 de volți, cu baterie litiu-ion amplasată în partea inferioară a caroseriei, cu o capacitate brută de 100 kWh, din care până la 95 kWh pot fi utilizați în mod activ. Bateria HV este o componentă centrală a noii Premium Platform Electric (PPE) cu arhitectură de 800 de volți, utilizată de Porsche pentru prima dată pe noul Macan. Puterea de încărcare în curent continuu este de până la 270 kW. Bateria poate fi încărcată de la 10 la 80 % în aproximativ 21 de minute, la o stație de încărcare rapidă adecvată.

La stațiile de încărcare de 400 de volți, un comutator de înaltă tensiune din baterie permite încărcarea în grup prin împărțirea efectivă a bateriei de 800 de volți în două baterii, fiecare cu o tensiune nominală de 400 de volți. Acest lucru permite o încărcare eficientă, fără un amplificator HV suplimentar, la o putere de până la 135 kW. Încărcarea în curent alternativ, la o putere de până la 11 kW, este posibilă la stațiile pentru uz casnic.

Noul Macan are proporții sportive clasice și linii de coupé. Ampatamentul, care este cu 86 mm mai lung decât cel al modelului anterior (2,89 metri), este compensat de un bot și un spate scurte. Logo-ul Porsche se află acum în centrul benzii de lumină sculpturală, 3D. Aerodinamica activă include spoilerul spate adaptiv, clapete de răcire active pe prizele de aer frontale și capace flexibile pe partea inferioară a caroseriei.

Bordul dispune de până la trei ecrane, inclusiv instrumentarul de bord de 12,6 inch, cu design curbat, de sine-stătător, și ecranul central de 10,9 inch. Pentru prima dată, pasagerul are propriul ecran opțional, de 10,9 inchi, iar Porsche Driver Experience include un head-up display cu tehnologie de realitate augmentată.

Atât Macan 4, cât și Macan Turbo au tracțiune integrală. Cele două motoare electrice sunt controlate prin intermediul calculatorului central, aproape în timp real. Sistemul Porsche Traction Management (ePTM), controlat electronic, funcționează de aproximativ cinci ori mai rapid decât un sistem convențional de tracțiune integrală și poate răspunde la derapaje în 10 milisecunde.

Modelele Macan cu suspensie pneumatică – în standard și pe Turbo – sunt echipate cu sistemul de control electronic al amortizării Porsche Active Suspension Management (PASM). Pentru prima dată, Macan dispune opțional de direcție pe puntea spate, cu un unghi maxim de virare de cinci grade.


Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!

Distribuie acest articol!