A treia etapa a proiectului Electromobilitate, initiat de 24auto.ro, incepe luni, 4 martie, la Sibiu
02.03.2019
        
Distribuie acest articol!   

Proiectul Electromobilitate, initiat de 24auto.ro, a demarat cu un an in urma, cu scopul de a informa si educa cititorii despre ecosistemul autovehiculelor electrice – modele noi, statii de incarcare, noutati si evolutii globale.

Am dedicat numeroase articole modului de functionare al automobilelor electrice, sistemelor de incarcare, initiativelor romanesti si internationale in domeniu. Am abordat temele controversate legate de poluarea in timpul fabricatiei si incarcarii cu energie electrica, in functie de modul de producere a acesteia, cat si cele despre reciclarea acumulatorilor si a autovehiculelor electrice.

Mini automoobil electric de oras Uniti – Lund, Suedia

Am incercat sa tinem pasul cu numeroasele aparatii noi in domeniu, am participat la targuri internationale si inaugurari de linii de productie pentru automobile electrice de oras, am efectuat test drive-uri cu toate automobilele electrice pe care ”am pus mana” si am informat cat mai obiectiv, dar cu entuziasm pentru mobilitatea electrica, despre experientele noastre.

SAB 2018 – Standul dedicat automobilelor electrice importate sau asamblate in Romania

Dupa participarea la Salonul Auto Bucuresti & Accesorii, editia 2018, in calitate de purtatori de cuvant pentru electromobilitate, am inteles mai bine cat de adanci sunt prejudecatile impotriva automobilelor electrice si cat de false sunt unele perceptii ale publicului larg. Am acordat interviuri, am participat la emisiuni in direct si am sustinut cu convingere ca tranzitia spre electrificarea transportului rutier este doar o problema de timp, nu de principii.

Impreuna cu trei parteneri de nadejde, Casa Auto Timisoara, Porsib si Inspiroline, am demarat in toamna anului 2018 cea de a doua etapa a proiectului electromobilitate, a carui scop a fost educarea prin experienta proprie, conducand un automobil electric.

Am pornit la drum cu convingerea ca emotiile traite la volanul unui automobil electric nu pot fi descrise in cuvinte si ca experienta practica este in masura sa convinga cu mult mai bine decat articolele noastre.

„Ionica”, cum a fost botezat exemplarul nostru de test drive Hyundai Ioniq, a devenit un personaj popular in lumea fanilor automobilelor electrice. Aventurile din Timisoara si Sibiu, pe parcursul a peste 20 de saptamani, au fost urmarite de un numar mare de cititori 24auto.ro si in media sociala.

Cu toate ca este un automobil ideal pentru naveta din spatiul periurban, extrem de economic si cu un pret rezonabil de achizitie (dupa scaderea subventiei „Rabla Plus” si „Rabla”, total 11.500 euro), am fost adesea confruntati cu intrebarea „Ce fac daca vreau sa merg in concediu ?„, din cauza autonomiei reale de aproximativ 150 km iarna si peste 200 km vara.

Ioniq-ul are un acumulator relativ mic (28 kWh), dar beneficiaza de incarcare rapida, sistem CCS, pana la 100 kW. Majoritatea statiilor rapide de incarcare instalate in Romania sunt de 50 kW, care permit efectuarea incarcarilor necesare pentru drumurile mai lungi, pe durata unei pauze de 30-45 minute. Dar in cinci luni si peste 7000 km noi am folosit doar de cateva ori aceste statii, preferand comoditatea incarcarii acasa, la priza de 220 V.

Scopul celei de a treia etape a proiectului Electromobilitate este de a efectua teste in paralel cu doua automobile electrice de conceptie total diferita, dar ambele remarcabile prin eficienta. Incepand de luni, 4 martie 2019, ”Ionica” va avea ca partenera de drum o Tesla Model 3, echipata cu cel mai mare acumulator pentru acest model (85 kWh) si tractiune spate.

Intentionam sa oferim in continuare test drive-uri celor interesati, prin care pot conduce ambele modele, pentru a intelege mai bine diferentele intre tractiunea fata si spate, intre un automobil cu interior clasic si altul avangardist, pentru a compara autonomia, economia si in cele din urma pretul de achizitie.

Ne propunem sa prezentam periodic rezultatele probelor de drum, impresiile celor ce au condus ambele modele si sa insistam asupra aspectelor financiare, asa cum stau ele astazi, cand acumulatorii sunt (inca) foarte costisitori, reprezentand aproximativ 30% din pretul unui automobil electric.

Pentru a oferi in continuare test drive-uri gratuite, suntem in cautare de parteneri dispusi sa sustina efortul de educare publica despre ecosistemul mobilitatii electrice: automobile, statii de incarcare, service-uri specializate, furnizori de energie electrica.

Va multumim pentru interes !

Dan Boboescu si Eugen Cocea

Distribuie acest articol!