Deși piața auto este în scădere, Lamborghini câștigă mai mult ca oricând
11.04.2025
        
Distribuie acest articol!   

În ciuda pieței auto în scădere, Lamborghini continuă să înregistreze rezultate solide. Vânzările au crescut anul trecut, iar cifră de afaceri a ajuns la un nivel record.

Lamborghini a mai bifat un an excepțional. În 2024, producătorul din Sant’Agata Bolognese a realizat o cifră de afaceri record, de 3,09 miliarde de euro. Este pentru prima oară când a reușit să depășească pragul de trei miliarde de euro.

Această performanță excepțională a fost însoțită de o creștere a vânzărilor de 5,7%. În total au fost 10.687 de vehicule vândute pe parcursul anului 2024.

Lamborghini Revuelto

În ciuda unei ușoare scăderi pentru Urus, SUV-ul rămâne cel mai bine vândut model al mărcii, cu 5.662 de unități. Urmează Huracán, cu 3.609 de unități, în timp ce noul Revuelto a câștigat deja peste 1.406 clienți. Lamborghini a vândut, de asemenea, 10 exemplare Aventador, chiar înainte ca producția acestuia să înceteze definitiv, pentru a face loc înlocuitorului hibrid.

Lamborghini a înregistrat o creștere a veniturilor cu 16,2% față de 2023, iar profitul operațional a fost în creștere cu 15,5%, ajungând la 835 milioane de euro. Acest salt a fost determinat de reînnoirea strategică a gamei cu motoare hibrid.

Lamborghini Temerario

În 2023, Lamborghini a lansat Revuelto, un supercar hibrid propulsat de un V12. În anul următor, marca a dezvăluit versiunea hibridă a SUV-ului Urus, a cărei producție a fost deja contractată până în 2026. Înlocuitorul lui Huracán, numit Temerario și propulsat de un V8 twin-turbo, a fost prezentat în august anul trecut, iar primele livrări vor începe anul acesta.

Potrivit lui Stephan Winkelmann, CEO Lamborghini, producătorul a înregistrat o creștere în cele trei regiuni principale de vânzări. Pe de altă parte, el a recunoscut că taxele vamale impuse de Statele Unite ar putea afecta volumele de vânzări în 2025.

Lamborghini Lanzador concept

Lamborghini se pregătește să își extindă gama cu un al patrulea model, care va marca intrarea brandului în era 100% electrică. Prefigurat de conceptul Lanzador, viitorul model ar trebui să apară în 2029 și să atingă volume de vânzări similare cu cele ale lui Temerario.

Distribuie acest articol!