Topul producătorilor care câștigă cel mai mult la fiecare mașină vândută
09.04.2025
        
Distribuie acest articol!   

Câștigul realizat de un constructor, la fiecare mașină vândută, este un criteriu major în privința profitabilității, în industria auto. Prin urmare, acest top al marjelor este foarte relevant pentru analiști.

Conform cifrelor prelucrate de Auto Industry Analysis, anul trecut, industria auto a înregistrat venituri la nivel global de 32.548 de euro per unitate vândută sau livrată.

Numele producătorilor care câștigă cel mai mult la fiecare mașină vândută nu s-au schimbat prea mult față de anii precedenți. Totuși, profitabilitatea unora a scăzut, din cauza declinului înregistrat de respectivii, pe piața din China.

Încă o dată, Ferrari a fost în fruntea clasamentului de profitabilitate, cu rezultate impresionante. În 2024, această constructorul italian a realizat 1,88 miliarde de euro, dintr-un venit total de 6,68 miliarde.

Profitul este dependent în primul rând de volumele realizate și de adaosul de la fiecare exemplar vândut. Producătorii încearcă să crească profitul prin volume cât mai mari, însă cea mai bună soluție constă în creșterea profitabilității. Așadar, creșterea volumelor nu trebuie să fie un obiectiv în sine.


CITEȘTE ȘI:
* Ferrari – tot mai exclusivist, cu clienți tot mai mulți și mai tineri. Producția este contractată până în 2027
* La fiecare mașină vândută, Ferrari câștigă echivalentul unui… Porsche 911 Carrera!

Topul realizat de Auto Industry Analysis are la bază pe baza profiturile nete și numărul total de unități vândute. Se vede foarte clar că cele mai profitabile nume din 2024 nu sunt ale unor producători care realizează mari volume.

Deloc surprinzător, Ferrari se află pe primul loc în acest clasament, cu 136.671 de euro câștigați la fiecare mașină vândută (comparativ cu 117.927 de euro în 2023). O rentabilitate excepţională pentru producătorul italian!

Pe podium, dar la mare distanță în spate, găsim Porsche, cu 18.142 de euro (în scădere de la 22.747, în 2023), și Mercedes-Benz, cu 5.692 de euro (comparativ cu 7.890, în 2023). Următoarele branduri în acest top sunt BMW 4.693 de euro (de la 7.229, în 2023) și Tesla, cu 3.801 de euro (de la 4.448). Urmează Subaru, Toyota, General Motors, Isuzu și Volvo.

La polul opus găsim marca Lucid, care a pierdut 283.468 de euro la fiecare mașină vândută, conform aceleiași surse. În topul pierzătorilor se mai remarcă Rivian, cu 87.323 de euro, și Aston Martin, cu 18.491 de euro la fiecare mașină vândută.

Predicțiile pentru anul 2025 vorbesc despre dificultățile care îi așteaptă pe producătorii europeni, americani, japonezi și coreeni, cauzate de ascensiunea mărcilor chineze și de contextul internațional complicat.

Sursa: Car Industry Analysis

Distribuie acest articol!