
O nouă speculație a apărut în presa auto internațională, referitoare la mișcările strategice din spatele unor nume mari din zona hypercar. Aceasta susține că Mate Rimac ar intenționa să cumpere acțiunile Bugatti aflate în portofoliul Porsche, pentru a deține integral compania mixtă Rimac Bugatti, înființată în 2021.
Reamintim, croatul Mate Rimac este co-acționar, alături de Porsche, la entitatea Bugatti Rimac, a cărei principală activitate este producția noului Bugatti Tourbillon.
Rimac și-ar dori să răscumpere acțiunile Porsche pentru a controla singur renumitul brand alsacian. Dar, desigur, rămâne de văzut dacă și Porsche împărtășește această dorință.
S-ar putea ca asocierea Bugatti Rimac să ajungă într-o situație fără precedent, dacă Mate Rimac, actualul CEO, ar deveni singurul acționar. O mișcare ce ar anula echilibrul acestei alianțe născute în 2021, confirmând în același timp ambiția tânărului antreprenor croat.
Potrivit informațiilor vehiculate de Automotive News Europe, Mate Rimac a făcut recent o ofertă preliminară de achiziție a pachetului de 45% deținut de Porsche în joint-venture-ul Bugatti Rimac. Chiar dacă discuțiile sunt încă într-un stadiu embrionar, proiectul ar putea marca un punct de cotitură major în istoria mărcii.
CEO-ul croat nu ar fi singur în această tentativă de preluare și se pare că ar dori să își unească forțele cu alți investitori, pentru a materializa achiziția. În același timp, se pare că, la rândul lor, cei de la Porsche s-ar fi gândit, în trecut, să preia acțiunile Rimac, însă contextul financiar actual i-ar putea împinge să cedeze.
Porsche trece printr-o perioadă de turbulențe. Confruntată cu scăderea vânzărilor de vehicule electrice și cu rezultate dezamăgitoare în China, marca germană trebuie să își revizuiască prioritățile și planifică să injecteze aproape 800 de milioane de euro pentru a relansa modele termice mai profitabile. În acest context, vânzarea pachetului de acțiuni la Bugatti Rimac ar genera fonduri semnificative, fără a sacrifica alte proiecte interne.
Mai mult, nivelul fluxului de numerar ar crește. Această reorientare strategică ar putea deschide calea unei preluări totale de către Mate Rimac, care astfel și-ar consolida influența asupra viitorului Bugatti. Întrebarea care s-ar pune în acest caz este dacă o entitate Rimac Bugatti deținută 100% de croat chiar ar fi o schimbare.
Judecând după Tourbillon, primul hypercar dezvoltat sub conducerea lui Mate Rimac, tranziția pare deja în curs. Acest model impresionant a stârnit entuziasmul colecționarilor, chiar și printre cei sunt deja proprietari de Veyron sau Chiron. O adevărată reușită, într-un segment în care exclusivitatea este regula fundamentală.

Creată în 2021, compania mixtă Bugatti Rimac reunește moștenirea franceză de performanță extremă și know-how tehnologic croat. Are aproximativ 900 de angajați, repartizați între Zagreb și Molsheim. Asistența tehnică din partea Grupului Volkswagen, prin Bugatti Engineering, este planificată până la sfârșitul anului. Dar viitorul acestei sinergii ar rămâne incert în cazul retragerii Porsche. Trebuie amintit că Porsche deține nu doar 45% din Bugatti Rimac, ci și 21% din grupul Rimac.
În paralel cu majoritatea deținută în capital, Mate Rimac are și puteri executive depline în cadrul structurii. Achiziția ar oficializa, așadar, o putere pe care o exercită deja în practică. Bugatti gestionat complet de Rimac ar putea marca o nouă eră pentru brand. Cu ambiții tehnologice și mai avansate, păstrând în același timp prestigiul și exclusivitatea care îi alcătuiesc ADN-ul.
Rămâne de văzut dacă Porsche va fi de acord să își vândă pachetul sau dacă alți jucători vor încerca să se invite la masa negocierilor. Concretizarea achiziției de acțiuni Porsche de către Mate Rimac ar putea nu doar să clarifice direcțiile viitoare ale mărcii, ci și să îi consolideze poziționarea la intersecția inovației electrice cu excelența auto.