Pe 9 septembrie 2025, Salonul Auto de la München își va deschide porțile. Principalele atracții de la IAA Mobility vor fi, desigur, noile modele auto, care vor fi expuse la standurile producătorilor, răspândite în tot orașul.
Va exista, conform tradiției, o reprezentare numeroasă a industriei germane, dar și un număr semnificativ de producători chinezi, în timp ce delegația franceză se reduce la Renault.
Salonul Auto de la München înlocuiește acum Salonul Auto de la Frankfurt și, la fel ca acesta din urmă, se desfășoară la fiecare doi ani, alternând cu Salonul Auto de la Paris. Producătorii, în special cei germani, își vor prezenta cele mai recente modele și concepte.
Deși acest salon, ca multe altele, nu mai atrage un număr atât de mare de mărci auto globale, producătorii abandonând saloanele majore din motive economice sau pur și simplu pentru a-și muta bugetul pentru evenimente speciale, IAA 2025 ar trebui să fie, totuși, o ediție deosebită.
BMW joacă pe teren propriu și va prezenta BMW iX3, primul model proiectat pe platforma „Neue Klasse”, care prioritizează sistemele de propulsie electrice. Volkswagen va prezenta un concept al viitorului său SUV electric ID.2 X, omologul SUV al viitorului ID.2. Mercedes va veni cu CLA Shooting Brake, în timp ce Opel, singura marcă Stellantis prezentă la eveniment, ar putea dezvălui un concept car.
Renault 4, care își începe cariera comercială, va fi expus la standul Renault, unde marea noutate ar trebui să fie noul Clio 6. Din păcate, prezența franceză se va rezuma cam la atât!
Ford va veni cu cele mai recente modele electrice – Capri și Puma Gen-E, alte prezențe confirmate fiind Cupra, Hyundai, Kia, Mini, Porsche și Smart.
Industria auto chineză va fi omniprezentă. Grupului Changan vine cu intenția de a produce în Europa, pentru a evita taxele vamale ce afectează mărcile chineze care importă pe continentul european. Astfel, Avatr, una dintre filialele Changan, va avea un stand la München.
Avatr este o companie deținută în proporție de 40,99% de Changan Automobile și 14,1% de CATL, gigantul chinez producător de baterii. Huawei furnizează majoritatea componentelor electronice și a software-ului integrat în luxosul Avatr 12.
BYD, care construiește în prezent o fabrică în Ungaria, va fi, de asemenea, prezentă, la fel ca Dongfeng, Polestar, Xpeng și Leapmotor. Majoritatea mărcilor chineze vor fi situate în centrul de convenții (Messe München).
Salonul Auto de la München este diferit de oricare altul. Producătorii expun în tot orașul (între 9 și 14 septembrie), în standuri amplasate în aer liber, cu intrare gratuită. Publicul poate vedea numeroase evenimente în oraș, poate participa la concerte gratuite și poate testa vehicule. Evenimentele, expozițiile și conferințele organizate între 9 și 12 septembrie la centrul de convenții Messe München sunt rezervate în principal profesioniștilor.
Dedicat mobilității în ansamblu, Salonul Auto de la München prezintă tot felul de mijloace de transport terestru, de la scutere la transportul public. Cu toate acestea, automobilele joacă un rol major, iar oportunitatea de a vizita gratuit salonul din capitala bavareză oferă o experiență inedită.
Andrei FILEP



















