Volvo EX90 este un „dezastru”, potrivit Consumer Reports
20.07.2025
        
Distribuie acest articol!   

Organizația americană independentă Consumer Reports, specializată în testarea produselor și apărarea drepturilor consumatorilor, a analizat recent noul Volvo EX90. Concluziile sunt de-a dreptul alarmante și dezvăluie probleme grave de software.

Volvo a vizat o revoluție cu noile sale SUV-uri EX30 și EX90, primele modele ale mărcii suedeze bazate pe o arhitectură software complet nouă, concepută pentru a permite actualizări over-the-air, a adăuga funcții în timp și a oferi o experiență de utilizare mai fluidă. Întârzierile și erorile au afectat lansarea, care s-a făcut în ciuda problemelor de fiabilitate și a funcțiilor lipsă.

O cascadă de erori a afectat lansarea acestor modele, care trebuiau să simbolizeze intrarea Volvo în era vehiculului „definit prin software”. Volvo trebuie să rezolve totul urgent, pentru a preveni ca această ambiție tehnologică să devină un eșec costisitor.

Problemele au început imediat după lansare. SUV-ul EX30, inițial așteptat să pornească de la 35.000 de dolari în Statele Unite, nu a putut să își respecte promisiunea prețului din cauza taxelor vamale. Cât despre EX90, un SUV de lux prezentat drept vitrina tehnologică a mărcii, acesta a ajuns pe piață cu numeroase erori software.

Verdictul organizației americane independente Consumer Reports a fost fără echivoc: după 1.600 km de teste, EX90 s-a dovedit instabil și nesigur.

Afișajul central, esențial pentru comenzile vehiculului, se oprește aleatoriu, blocând în special controlul ventilației. Pornirea vehiculului este uneori imposibilă timp de câteva minute, cu un mesaj de așteptare pe bord. Un alt punct îngrijorător: martorul luminos al airbagului s-a aprins timp de o săptămână, iar sistemul SOS a rămas nefuncțional până la o actualizare de la distanță.

O soluție software a fost oferită de Volvo, dar, din nou, rezultatele au fost dezamăgitoare. În timp ce unele probleme, cum ar fi avertizarea airbagului, au dispărut, altele au reapărut: sistemul audio Bluetooth și radioul au devenit inutilizabile, în timp ce mesajele de eroare au continuat să apară fără motiv.

Dincolo de erori, lipsa funcțiilor promise la momentul achiziției provoacă o oarecare îngrijorare. De exemplu, senzorul LiDAR integrat în EX90, care trebuia să deschidă calea pentru funcțiile de conducere autonomă, servește în prezent doar la „colectarea de date”, fără nicio utilizare concretă pentru șofer.

În încercarea de a lua un avans în cursa „vehiculelor definite prin software”, Volvo pare să fi trecut linia puțin prea devreme. Rămâne de văzut dacă va putea să corecteze erorile la timp pentru a împiedica transformarea acestei ambiții tehnologice într-o pierdere financiară.

Distribuie acest articol!