Recordul de viteză pentru mașinile electrice a fost doborât recent de un Yangwang U9, în versiunea Track Edition. Vechiul record, de 431,45 km/h, era deținut de Rimac Nevera R.
Cu o viteză de 472,41 km/h, noua performanță se apropie de recordul stabilit cu un motor termic, care acum este la doar câțiva km/h peste, și deținut de Bugatti Chiron Supersport.
Cu siguranță, a venit momentul recordurilor pentru mașinile electrice. Alan Froli, aflat la volanul Mercedes-Benz AMG GT XX, a parcurs o distanță de 40.075 km în 7 zile, 13 ore și 24 min și 5.479 km în 24 de ore, depășind recordul anterior de 1.518 km. Distanța este echivalentul circumferinței Terrei la Ecuator. O mașină deja monstruos de impresionantă, aceasta distribuie cei 1.360 CP către cele patru roți și poate atinge o viteză maximă de 360 km/h.
Și totuși, este o jucărie de copil în comparație cu supercarul chinez, care tocmai a doborât recordul de viteză pentru mașinile electrice, atingând viteza de 472,41 km/h pe circuitul centrului de testare Papenburg din Germania. Vorbim despre o mașină chinezească, din galaxia BYD. Mai exact, versiunea Track Edition a supercarului Yangwang U9.
Astfel, o devansează mult pe Rimac Nevera R, care a deținut recordul timp de aproximativ o lună, cu 431,45 km/h, înregistrat în aceeași locație. Mai trebuie spus că depășește clar supercarul croat în ceea ce privește puterea. Într-adevăr, comparativ cu cei „doar” 2.107 CP ai modelului care tocmai a căzut de pe piedestal, acesta opune peste 3.000 CP, obținuți prin intermediul a patru motoare (câte unul pentru fiecare roată), fiecare de 555 kW (755 CP). Și se apropie, de asemenea, de recordul de viteză pentru un vehicul cu combustie, deținut de Bugatti Chiron Supersport 300+, cu 490,48 km/h. Este doar o chestiune de timp până când și recordul termicelor va fi depășit.
Compania-mamă BYD a oferit mai multe detalii tehnice despre arhitectura electrică și șasiul supercarului său, care există deja în China într-o versiune mai ”clasică”, de 1.360 CP, vândută cu puțin peste 200.000 de euro. Însă această ediție Track, al cărei preț este necunoscut, dar nu ar trebui să fie mai mic de 300.000 de euro în China, se bazează pe prima platformă din lume de 1.200 de volți, supranumită Platforma e4, capabilă de o putere semnificativ mai mare decât rivalii obișnuiți de 400 de volți sau chiar 800 de volți. De fapt, raportul putere-greutate este anunțat la 1.217 CP pe tonă, ceea ce oferă o idee despre greutate: 2.470 kg.
Fiecare motor este capabil să se rotească la 30.000 rpm. Bateria dispune de un sistem de răcire optimizat pentru condiții extreme, în timp ce vectorizarea cuplului pe cele patru roți independente efectuează 100 de ajustări pe secundă, pentru a îmbunătăți tracțiunea și stabilitatea la viteze mari. Suspensia activă menține roțile ferm fixate în toate condițiile, eliminând tangajul și ruliul. În cele din urmă, anvelopele sunt semi-slick dezvoltate de Giti Tire pentru a face față constrângerilor inerente unei astfel de viteze maxime. Anexele aerodinamice din partea inferioară a caroseriei, inclusiv o lamă din fibră de carbon, cu siguranță ajută și ele.
La volan s-a aflat pilotul german Marc Basseng, care a declarat după performanța sa: „Anul trecut, credeam că am atins apogeul. Nu mă așteptam să-mi bat propriul record atât de curând, dar iată-ne pe aceeași pistă, datorită noilor tehnologii care au făcut acest lucru posibil.”
Performanța este o lovitură publicitară uriașă și semnificativă pentru BYD, care încearcă să își consolideze legitimitatea și o anumită imagine de marcă în Europa. Bineînțeles, nu a fost o coincidență faptul că pista aleasă se află în Germania. Și, de asemenea, a fost o modalitate de a-i închide gura lui Mate Rimac, șeful mărcii omonime, care a susținut recent că este extrem de complicat să controlezi o astfel de putere.



















