Cu ocazia ediției 2025 a Salonului Auto de la München, Audi dezvăluie un concept care evocă oarecum spiritul primului model TT, prezentat în 1995 și lansat în producție în 1998. Intenția este de a opera o schimbare majoră asupra limbajului de design, care ar putea fi inaugurată printr-un model producție derivat din acest studiu de design.


Cu această idee de coupe, Audi mai face o încercare de redefinire a identității vizuale de brand, aspect care în ultima decadă a devenit o problemă presantă la Ingolstadt. După decenii de inovații stilistice remarcabile, producătorul german pare că se învârte în cerc în ultimii ani. Cele mai recente încercări de explorare a unor noi direcții de design nu s-au putut compara cu succesul inițial al ideii „Single Frame”. Poate de data aceasta?
Audi Concept C este un „mic TT”, adică un coupe compact cu două locuri. Mai precis, un roadster sau chiar un Targa, dacă luăm în calcul mecanismul electric de retractare a acoperișului.


Partea frontală se remarcă prin grila verticală, cu o formă destul de neobișnuită, chiar dacă este și ea inspirată de celebrul Auto Union Type C din 1936. Este o modalitate de a reinventa faimosul calandru „Single Frame” care a făcut designul Audi atât de reușit, pe la începutul anilor 2000. Actualele modele Audi au o grilă largă și faruri în formă migdalată, iar Concept C marchează în mod clar o schimbare de direcție, sub forma reinterpretării grilei „Single Frame”.
Audi specifică faptul că acest concept, care conform comunicatului de presă, „prefigurează un viitor model de serie”, se bazează pe o arhitectură 100% electrică. Prin urmare, în viitor va exista în gama Audi un mic coupe sport electric, care probabil va împărți platforma tehnică cu viitoarele Porsche Boxster și Cayman electrice.


Acest roadster cu hardtop retractabil electric, celebrul T-roof, întruchipează o nouă eră pentru Audi. Este un manifest estetic care prezintă ceea ce marca germană descrie drept „minimalism atletic”: linii sportive curate, care dau un look robust.
Este greu să nu vezi referințele istorice ale acestui concept, care evocă primele caracteristici ale modelului TT, comercializat între 1995 și 2006, dar și ale modelului Avus din 1991, prototipul din aluminiu care a prefigurat alegerile tehnice adoptate pentru A2.


Caroseria are un finisaj din aluminiu satinat, cu accente de titan. În față, grila verticală neagră amintește de două modele emblematice: Auto Union Type C din 1936 și Audi A6 din generația C6, produs între 2004 și 2011. Audi confirmă ca această semnătură vizuală va fi extinsă treptat la întreaga gamă.
În spate, modernitatea este exprimată prin stopuri ultra-subțiri care utilizează tehnologia OLED, foarte îndrăgită la Audi. Bara de protecție neagră, punctată de o lamelă roșie verticală și trei extractoare de aer, întărește spiritul sportiv și amintește de lumea motorsportului.


În cabină, designul a fost împins spre simplitate, atât pentru bord, cât și la scaune. Consola centrală din aluminiu anodizat este aproape complet lipsită de butoane fizice. Au mai rămas doar câteva comenzi tactile pentru aerul condiționat și multimedia.
Panoul de infotainment de 10,4 inci, retractabil electric, menține un mediu luminos și aerisit. Rezultatul: un interior care combină eleganța, lizibilitatea și robustețea, în concordanță cu exteriorul.


Din punct de vedere tehnic, Audi încă ține lucrurile secrete. Producătorul se referă pur și simplu la o „arhitectură centrată pe baterie”, ceea ce înseamnă că modelul va fi avea, cu certitudine, o propulsie electrică.



















