Strategie schimbată la Mercedes-Benz: se vinde tot ce nu este esențial
21.09.2025
        
Distribuie acest articol!   

Este oficial: Mercedes tocmai și-a vândut participația la Nissan. Producătorul german pare hotărât să economisească cât mai mult.

Vremurile sunt tot mai grele pentru producătorii de automobile. Piața arată sumbru, iar vânzările de mașini înregistrează tendințe deloc pozitive în ultimele luni. Toate acestea în timp ce puterea de cumpărare a șoferilor scade, iar reglementările și electrificarea masivă complică viața producătorilor.

Situația complicată este valabilă chiar și pentru numele mari din domeniu, precum Mercedes-Benz, care acum vrea să facă tot posibilul pentru a limita pagubele. Toate acestea în timp ce vânzările de automobile electrice continuă să stagneze în Europa.

Dar, după cum relatează publicația germană Focus, constructorul german a găsit o soluție de avarie: tocmai și-a vândut participația de 3,8% pe care o deținea la Nissan. O tranzacție profitabilă, care i-a permis să recupereze nu mai puțin de 300 de milioane de euro.

Totuși, trebuie avut în vedere că aceasta mișcare este doar o picătură într-un ocean, în comparație cu cifra sa de afaceri. Revânzarea acțiunilor nu are, prin urmare, o importanță strategică reală. În schimb, este o decizie cu valoare de simbol, care trădează o nouă strategie.

Mercedes-Benz dorește acum să își eficientizeze operațiunile, în contextul crizei actuale din sector. CEO-ul Ola Källenius confirmă acest aspect și consideră că acum este momentul în care Mercedes-Benz trebuie să scape de tot ce nu este esențial. „Excelăm în sectorul industrial. Acesta este „motivul pentru care principalele investiții trebuie făcute în acest sector”, explică el. Iar componentele care nu se încadrează în acest sector vor fi vândute.

Totuși, acesta nu este singura dificultate cu ​​care se confruntă producătorul. Strategia „complet electrică” pune, de asemenea, probleme. Iar cea mai frapantă decizie este vânzarea actuală a sucursalelor grupului.

Din punct de vedere istoric, reprezentanțele au aparținut mărcii, însă Ola Källenius subliniază că firma rămâne un jucător mic la scară globală, mai ales că 90% din cele 6.500 de reprezentanțe ale sale au fost întotdeauna private. Primele vânzări au fost deja finalizate, dintre care patru în Germania. Showroomurile au fost vândute unor mari grupuri de reprezentanțe auto și se pare că cererea este deosebit de puternică, chiar și într-un moment ca cel actual, în care vânzările de automobile noi sunt lente.

Nu s-au dezvăluit cifrele tranzacțiilor, dar se știe că fiecare angajat transferat va primi în medie 85.000 de euro de la Mercedes-benz. Cu aproximativ 8.000 de angajați în reprezentanțe, costul estimat este de circa 680 de milioane de euro.

Distribuie acest articol!