Audi confirmă sosirea unui nou SUV electric, de mici dimensiuni, care va înlocui actualul Q2, care dispune de propulsie termică. Cel mai probabil, va fi un văr apropiat al viitorului Volkswagen ID.Cross și va reprezenta modelul de intare în gama SUV de la Audi.
Se știe că actualul Q2 se apropie de sfârșitul carierei sale, iar mica citadină A1 va dispărea și ea foarte curând. Audi intenționează să le înlocuiască indirect cu un SUV electric nou, foarte compact.
Noul model electric se va poziționa în segmentul entry-level al mărcii, fiind descris de CEO-ul Audi, Gernot Döllner, drept un automobil „de dimensiunea unui Volkswagen Golf sau puțin mai mic”. Având în vedere că actualul Golf are 4,28 metri lungime, iar noul Volkswagen ID.Cross, dezvăluit la IAA München cu statut de concept, are 4,16 metri lungime, viitorul Audi se va situa probabil undeva între cele două.
Va utiliza platforma MEB a Grupului Volkswagen și va concura cu modele precum Mini Aceman, acesta din urmă fiind chiar puțin mai mic (4,08 metri lungime). În ceea ce privește actualele modele termice A1 și Q2, datele exacte de încheiere a vânzărilor nu sunt încă cunoscute.
Acest nou model, împreună cu o serie de alte premiere, ar trebui să dea un impuls vânzărilor Audi. Mai mereu pe locul al treilea pe piața premium, după BMW și Mercedes-benz, constructorul de la Ingolstadt vrea să treacă la o viteză superioară și să depășească pragul de două milioane de mașini vândute anual la nivel mondial. Dar rămâne de văzut dacă acest obiectiv este unul realist.
Audi a vândut 1.671.218 mașini la nivel mondial în 2024, o cifră în scădere cu 11,8% față de 2023. Spre comparație, Mercedes-Benz a vândut 1.983.400 de unități, iar BMW 2.200.177 (fără marca Mini). Nu este clar când se așteaptă Audi să atingă acest obiectiv, care pare să fie o adevărată provocare pentru marca germană, având în vedere situația actuală destul de complicată de pe piață.
Audi tocmai a lansat câteva modele noi importante cu propulsie termică – A5, A6 și Q5 -, pe lângă numărul tot mai mare de vehicule electrice. În paralel, este pregătită o nouă identitate stilistică, ceea ce ar trebui să contribuie la ridicarea ritmului de la vânzări.
La urma urmei, marca a depășit pentru prima dată un milion de vânzări anuale la nivel mondial abia în 2008, deci este încă destul de „tânără” în comparație cu BMW și Mercedes-Benz.



















