Paralizată de un atac cibernetic care a forțat-o să oprească producția în urmă cu o lună, compania Jaguar Land Rover va primi aproape două miliarde de euro de la guvernul britanic pentru a-și salva subcontractanții. Asta în condițiile în care încă nu produce nicio mașină.
Ca și cum situația dificilă a brandului Jaguar nu ar fi fost suficientă, grupul Jaguar Land Rover a fost puternic afectat de un atac cibernetic major, care i-a paralizat complet operațiunile. Pe lângă restaurarea tuturor sistemelor IT, grupul auto britanic deținut de compania indiană Tata trebuie să se concentreze și pe reluarea producției în propriile fabrici, după atacul hackerilor, de la începutul lunii trecute, în urma căruia nu a mai putut produce niciun automobil.
Această situație are, evident, un cost enorm pentru grup, dar și pentru numeroșii săi subcontractanți care depind direct de buna desfășurare a producției Jaguar Land Rover.
Guvernul britanic a venit în ajutor, garantând un împrumut de 1,5 miliarde de lire sterline (1,7 miliarde de euro) pentru a preveni falimentul subcontractanților.
Deocamdată, costul total al acestui atac este necunoscut, dar fiecare zi de oprire a producției va afecta puternic finanțele companiei. Un purtător de cuvânt a declarat că „se lucrează neobosit alături de specialiștii de la Centrul Național de Securitate Cibernetică al guvernului britanic și de forțele de ordine pentru a asigura o repornire sigură și securizată în următoarele zile”. Cu toate acestea, reluarea completă a producției ar putea dura încă câteva luni.
Si impactul asupra volumelor de vânzări este considerabil, mai ales că grupul nu se află de ceva vreme în cea mai bună formă. Specialiștii estimează că acest atac cibernetic ar putea costa până la 5 milioane de lire sterline pe zi (aproape 5,76 milioane de euro).
La toate aceste probleme se adaugă restructurarea profundă a mărcii Jaguar, care și-a revizuit complet imaginea și logo-ul printr-o campanie care a ridicat o mulțime de semne de întrebare, transformându-se într-un scandal care riscă să compromită imaginea brandului.

















