De câțiva ani, tot mai multe automobile adoptă farurile pe două „niveluri”. Explicăm aici care este motivul acestei opțiuni, dacă este unul practic sau doar stilistic.
În ultimii zece ani, producătorii au introdus noi coduri stilistice pentru automobile. Astfel, am văzut proliferarea benzilor luminoase, a logo-urilor și a grilelor iluminate. Dar și a farurilor amplasate pe două linii orizontale, una sub alta.
Dintotdeauna, farurile auto au fost un excelent mijloc de exprimare a creativității, pentru designeri. Unele mărci au făcut din farurile lor adevărate detalii emblematice. BMW, cu faimoșii săi „Angel Eyes” (cele două cercuri luminoase la fiecare grup optic), este unul dintre cele mai cunoscute exemple.
Ca toate tendințele, și cea a farurilor a evoluat. În urmă cu un deceniu, unii producători au început să-și echipeze mașinile cu faruri compuse din două elemente. Citroën C4 Picasso, în 2013, a fost unul dintre primele modele cu farurile compuse din două unități separate pe fiecare parte laterală a grilei. O idee care de atunci a fost rafinată și extinsă la toate modelele din gamă, fiind preluată și de alți producători.
Printre cei care au urmat această tendință s-au numărat și cei de la BMW. Limuzina Seria 7/i7 și SUV-ul XM au, de asemenea, faruri cu două „niveluri”. Peugeot, de asemenea, a aplicat ideea la modelul 308 restilizat.
Designerii preferă acum să rezerve o unitate a grupurilor optice exclusiv semnăturii LED (luminile de zi), în timp ce farurile propriu-zise sunt amplasate în cea de-a doua unitate. Noua tendință a fost accelerată de apariția vehiculelor electrice, la care designerii au mai multă libertate pentru a-și exprima creativitatea, prin separarea farurilor de luminile de zi.
Totuși, producătorii nu au o libertate totală în privința farurilor. Luminile de poziție, și cele două faze sunt supuse unor standarde stricte. Acest aspect este mai puțin important în cazul semnăturilor luminoase, care sunt aprinse permanent.
Mai mult, adoptarea pe scară largă a vehiculelor electrice încurajează noua tendință. Spre deosebire de vehiculele termice, cele alimentate cu baterii nu necesită prize de ventilație în partea din față. Astfel, parașocurile și grilele frontale sunt solide, ceea ce mărește suprafața disponibilă pentru integrarea unor semnături luminoase din ce în ce mai spectaculoase. Modelul Y de la Tesla are o bandă luminoasă în față, care conectează vizual farurile. Și acesta nu este nici pe departe un caz izolat. Mercedes-Benz, Volkswagen, Hyundai și mulți alții urmează această tendință.
Astfel, farurile ajung să fie integrate în bara de protecție. Când sunt stinse, la unele modele au devenit de-a dreptul invizibile. La fel ca în trecut, partea frontală contribuie foarte mult la aspectul mașinii, la afișarea personalității acesteia, însă acum o face fără a se mai baza neapărat pe faruri.



















