Audi pregătește schimbări importante. Noua imagine de brand va fi inaugurată de un sedan electric complet nou, care, pe lângă trecerea la o nouă platformă tehnică, va prezenta noua identitate stilistică a mărcii.
Următoarea generație a binecunoscutului model Audi A4 va adopta o nouă grilă frontală verticală și va avea un design mai „clasic”, așa cum îi stă bine unui sedan de familie.
Schimbarea vine după ce ultimii ani au fost oarecum turbulenți pentru Audi. La fel ca alte mărci, producătorul german a trebuit să își adapteze strategia la schimbările pieței și la creșterea sub așteptări a vânzărilor de mașini electrice.
Ambițiile conform cărora marca cu sediul la Ingolstadt trebuia să devină 100% electrică în Europa până în 2030 au dispărut. În locul lor au apărut două game distincte de modele, cu o nouă platformă dedicată celor echipate cu motoare termice.
De anul trecut, Audi oferă și modele electrice cu o tehnologie semnificativ mai bună decât vehiculele sale plug-in anterioare. Q6 și A6 e-tron, bazate pe platforma PPE, oferă atât performanțe electrice bune, cât și un confort la volan care rivalizează cu concurența.
Iar următorul pas este A4. Așa cum am văzut recent, cu ocazia dezvăluirii Concept C, despre care am relatat la momentul respectiv AICI, Audi plănuiește acum o revizuire completă a designului său. Grila ultra-verticală a conceptului și stilul simplificat este de așteptat să se regăsească pe următoarele modele de serie ale mărcii, și nu doar pe viitoarea sportivă electrică care va înlocui vechiul TT.
După cum a explicat CEO-ul Audi, Gernot Döllner, jurnaliștilor britanici de la Autocar, viitorul A4 va prelua noul design prezentat pe Concept C. Acesta ar trebui să sosească cel mai devreme până în 2028, urmând să dea replica noilor generații BMW i3 și altor modele electrice din familia Mercedes-Benz Clasa C, care sunt programate să fie puse în vânzare anul viitor.
Pe lângă acest design, care se presupune că va marca un punct de cotitură major în istoria mărcii, viitorul A4 e-tron se va baza și pe noua platformă SSP. Este de așteptat ca această arhitectură să echipeze toate modelele electrice ale Grupului Volkswagen până la sfârșitul deceniului, de la vehiculele entry-level până la cele mai luxoase modele. Acest aspect este absolut necesar pentru ca grupul să poată ține pasul cu BMW și Mercedes-Benz, a căror tehnologie electrică a avansat cu pași repezi în ultima perioadă.



















