În timp ce creșterea cotei de piață a mașinilor electrice avansează lent în țările occidentale, China se distinge printr-o infrastructură de încărcare vastă și bine pusă la punct, care sprijină rapid extinderea mobilității electrice. Cu 16,7 milioane de puncte de încărcare existente deja pe teritoriul său, China este liderul mondial în infrastructura de încărcare a vehiculelor electrice.
În China, electromobilitatea a fost deja adoptată masiv de șoferi, după cum o demonstrează impresionanta rețea de încărcare. La mijlocul anului 2025, aceasta era deja de zece ori mai mare decât în 2020.
În prezent, în China există două stații de încărcare la fiecare cinci vehicule, conform cifrelor anunțate de Wang Hongzhi, directorul Administrației Naționale a Energiei din China.
Numai în primele șapte luni ale anului 2025 au fost adăugate 3,878 milioane de puncte de încărcare, o creștere de 93,2% față de anul precedent. Stațiile de încărcare publice au crescut cu 623.000 de unități (o creștere de 28,9%), în timp ce stațiile de încărcare private au crescut cu 3,255 milioane de unități (o creștere de 113,6%).
După cum era de așteptat, această adoptare masivă a vehiculelor electrice a dus, de asemenea, la o creștere bruscă a consumului de energie electrică în China. De fapt, consumul de energie electrică pentru încărcarea vehiculelor electrice și serviciile de înlocuire a bateriilor a crescut cu peste 40% în primele șapte luni ale acestui an.
Numai în iulie 2025, consumul de energie electrică în China, pentru încărcarea vehiculelor electrice a ajuns la 7,71 miliarde kWh, cei mai mari consumatori fiind autoturismele și autobuzele. Pentru comparație, aceasta corespunde consumului mediu lunar de energie electrică a 22,5 milioane de gospodării europene!
Conform Comitetului de la Beijing pentru Populație, Resurse, Mediu și Construcții, se așteaptă ca numărul vehiculelor electrice din China să depășească 100 de milioane până în 2030. Și, bineînțeles, infrastructura de încărcare a țării va ține pasul cu această creștere rapidă.
Printre operatorii cu cele mai multe puncte de încărcare din China se numără TELD, Star Charge, YKC, Orange Charge și EV King. Aceștia sunt în mare parte jucători chinezi, ale căror nume nu sunt prea cunoscute în Europa.
Constructorii de automobile au contribuit, de asemenea, la creșterea acestei impresionante infrastructuri de încărcare chineze, inclusiv Nio, Li Auto, Tesla, XPeng și Zeekr.



















