S-a lansat Century. Inventat de Toyota, noul brand de ultra-lux va concura cu Bentley și Rolls-Royce
03.11.2025
        
Distribuie acest articol!   

La ediția 2025 a Salonului Auto de la Tokyo, Toyota nu a dezvăluit doar concepte. Una dintre surprizele majore cu care gigantul nipon s-a prezentat la acest eveniment a fost un nou brand, poziționat în segmentul de ultra-lux.

Noua entitate, denumită Century, are în vizor cele mai prestigioase nume din această categorie, în frunte cu Bentley și Rolls-Royce.

Century va fi denumirea sub care va fi reunită o familie de modele foarte luxoase, vândute de Toyota exclusiv în Japonia. La Salonul Auto de la Tokyo, producătorul japonez și-a anunțat intenția de a o transforma într-o marcă de sine stătătoare.

Pentru a ilustra intențiile sale, Toyota a prezentat conceptul Century Coupé. Acesta anticipează un model care va concura cu modele similare de la Bentley și Rolls-Royce.

Din perspectivă europeană, grupul Toyota este identificat, în esență, doar prin compania-mamă și prin brandul premium Lexus, acesta din urmă fiind, ca poziționare, similar cu marca Audi pentru Grupul Volkswagen, de exemplu. Însă, în mod cert, Toyota are noi ambiții și dorește să concureze pe piața ultra-lux. De aceea, pentru a evita perturbarea structurii interne a grupului, o nouă marcă tocmai a fost lansată.

La Salonul Auto de la Tokyo, Toyota a confirmat apariția Century. Numele este familiar în Japonia, deoarece desemnează o linie de versiuni de top, deja vândute în gama Toyota. Dar producătorul țintește acum și mai sus, prin extinderea numelui la nivel internațional, obiectivul major fiind de a concura direct cu Rolls-Royce și Bentley.

În prezent, gama Century este la nivel de versiuni în oferta japoneză Toyota, formată dintr-o limuzină cu motor V8 și un SUV de mari dimensiuni. Noi modele se vor alătura în următorii ani, anticipate de studiu de design prezentat acum la Salonul de la Tokyo, denumit Century Coupé.

Parțial SUV, parțial coupé, acest concept impresionează atât prin dimensiuni și proporții, cât și prin design. Partea frontală masivă este acoperită de o capotă orizontală foarte lungă. Aceste elemente de stil contrastează cu liniile mai fluide ale pavilionului. Farurile și stopurile pe două niveluri fac parte din identitatea vizuală Century.

Rămâne de văzut care va fi strategia grupului japonez pentru Century. Având în vedere planurile de internaționalizare, noua marcă ar trebui să ajungă și în Europa.

Distribuie acest articol!