Flota BYD va ridica nivelul exportului la un milion de mașini pe an
19.11.2025
        
Distribuie acest articol!   

Gigantul chinez BYD își reafirmă ambiția de a domina industria auto mondială. Pentru a-și susține expansiunea, compania și-a construit propria flotă de transport maritim, un pas strategic care îi va permite să exporte până la un milion de vehicule pe an.

Astfel, în timp ce alți constructori chinezi se confruntă cu dificultăți de profitabilitate, BYD își menține ritmul accelerat de creștere și investește masiv pentru a-și consolida poziția de lider pe piața globală.

BYD și-a propus să crească volumele de export. Pentru a realiza acest lucru, marca chineză a început să își construiască propria flotă de nave de transport maritim. Prima dintre acestea, BYD nr. 1, a fost livrată în ianuarie 2024.

De atunci, alte șapte nave s-au alăturat flotei: BYD Hefei, BYD Changzhou, BYD Shenzhen, BYD Xi’an, BYD Changsha, BYD Zhenhzhou și BYD Jinan. Flota BYD cuprinde acum opt nave special construite pentru transportul de vehicule, care nu necesită macarale sau containere.

Mașinile sunt urcate și coborâte la bord prin intermediul rampelor, ceea ce permite o încărcare rapidă și eficientă. În funcție de configurație, fiecare navă poate transporta între 7.200 și 9.000 de automobile.

Această flotă permite constructorului să își livreze producția în Europa, cu plecări în principal din China. Cu toate acestea, unele mașini destinate Marii Britanii provin din fabrica thailandeză a mărcii. De asemenea, trebuie menționat că o parte din producție, în special modelul Seagull, este realizată în Brazilia.

BYD știe foarte bine că aceste exporturi către alte piețe internaționale sunt cruciale. Se estimează că exporturile vor reprezenta 20% din vânzările anuale ale mărcii până la sfârșitul anului. Aceasta înseamnă un milion de mașini în 2025.

În schimb, vânzările constructorului sunt în scădere în China. După cum am relatat recent, scăderea se reflectă în rezultatele generale, care ar fi fost mai afectate dacă nu ar fi existat volumele mari de la export.

Însă dacă strategia companiei se va dovedi corectă, ar trebui să asistăm la o creștere reală a vânzărilor în lunile următoare. Gigantul chinez ar putea astfel accelera pe mai multe piețe cheie și ar putea crește presiunea asupra concurenței, în special asupra Tesla.

Distribuie acest articol!