Gorden Wagener va părăsi Mercedes-Benz la începutul anului viitor și va fi înlocuit de Bastian Baudy. Se pare că designul anumitor modele l-a costat postul.
Este o figură proeminentă la Mercedes. Gorden Wagener, care lucrează în companie din 1997 și este șef de design din 2008, își va părăsi funcția pe 31 ianuarie 2026.
În timpul unei restructurări care a vizat mai multe poziții cheie, renumitul constructor german și Gorden Wagener ar fi ajuns la un acord prin care pun capăt colaborării. Divorțul nu este o surpriză, având în vedere criticile în creștere din ultimii ani.
Wagener devenise o figură controversată, în special din cauza designului berlinelor EQE și EQS, supranumite „balenele cu cocoașă”, și care pot fi considerate două eșecuri comerciale. Cele două modele Mercedes-Benz nu aderă deloc la limbajul de design consacrat al mărcii și mulți au considerat proporțiile și forma lor generală drept discutabile.
Pentru Wagener, în schimb, este vorba despre „puritate senzuală”, un limbaj stilistic pe care îl promovează, dar care nu este pe placul tuturor, cel puțin pe plan intern. Se pare că directorul general Ola Källenius în persoană a intervenit pentru a se asigura că noul GLC electric va avea un design mai distinctiv, în special în partea din față, inspirându-se de la modelele anilor 1970 și 1980.
Criticile nu se opresc aici: Mercedes-Benz îl acuză, de asemenea, pe Wagener că ar fi atacat public designul unor mărci concurente, în special Audi. În acest context, expunerea mediatică negativă acumulată ar putea îngreuna semnificativ obținerea unei funcții similare în industrie.
Succesorul său, însă, este deja cunoscut. Bastian Baudy va prelua frâiele designului Mercedes-Benz pe 1 februarie 2026. Nu este un nume nou în companie, el fiind șef de design la AMG din 2023.

Este încă prea devreme să știm ce direcție va lua stilul viitoarelor modele Mercedes-Benz, dar va fi interesant să vedem primul său concept car.
În fine, mai trebuie reținut că Mercedes-Benz a numit un nou director de achiziții și calitate în persoana lui Yanni von Roy-Jiang, precum și un nou șef al sistemelor de propulsie electrificate, Joerg Bartels.



















