Ghid Formula 1: calendar, echipe și rezultate 2023
01.03.2023
        
Distribuie acest articol!   

Iată mai jos calendarul Formulei 1 pe 2023. Dând click pe fiecare cursă disputată, puteți vedea rezumatul, rezultatele și clasamentele la zi.

De asemenea, cu bold va fi trecută proxima cursă care urmează în calendar, cu ora startului (ora României).

Calendar Formula 1, sezonul 2023
5 martie: Bahrain – detalii AICI
19 martie: Arabia Saudită – detalii AICI
2 aprilie: Australia, Melbourne – detalii AICI
30 aprilie: Azerbaidjan, Baku – detalii AICI
7 mai: SUA, Miami – detalii AICI
21 mai: Italia, Emilia Romagna, Imola – anulat
28 mai: Monaco, Monte Carlo – detalii AICI
4 iunie: Spania, Barcelona – detalii AICI
18 iunie: Canada, Montreal – detalii AICI
2 iulie: Austria, Spielberg – detalii AICI
9 iulie: Marea Britanie, Silverstone – detalii AICI
23 iulie: Ungaria, Hungaroring – detalii AICI
30 iulie: Belgia, Spa – detalii AICI
27 august: Țările de Jos, Zandvoort – detalii AICI
3 septembrie: Italia, Monza – detalii AICI
17 septembrie: Singapore, Marina Bay – detalii AICI
24 septembrie: Japonia, Suzuka – detalii AICI
8 octombrie: Qatar, Lusail – detalii AICI
22 octombrie: SUA, Austin – detalii AICI
29 octombrie: Mexic, Ciudad de Mexico – detalii AICI
5 noiembrie: Brazilia, Interlagos, São Paulo – detalii AICI
18 noiembrie: SUA,  Las Vegas – detalii AICI
26 noiembrie: Emiratele Arabe Unite – detalii AICI

Calendarul Formulei 1 pentru sezonul 2023 are 23 de curse și un circuit în premieră. ● Startul este pe pe 5 martie, la Bahrain, iar ultima cursă pe 26 noiembrie, la Abu Dhabi. ● Circuitul din Qatar revine, în timp ce Las Vegas va găzdui pentru prima oară o cursă de F1. ● SUA va avea nu mai puțin de trei curse, în schimb China și Franța au ieșit din calendar. ● Vor exista și două triple-header-uri (trei curse în weekenduri consecutive): Imola, Monaco și Barcelona, apoi SUA, Mexic și Brazilia. ● În mod excepțional, cursa din Las Vegas se va desfășura într-o sâmbătă (la ora locală 22,00), ceea ce nu s-a mai întâmplat din 1985, în Africa de Sud. ● Se dublează numărul de curse de sprint – anul acesta vom avea șase astfel de evenimente.

Componența echipelor
Mai jos, componența echipelor din F1, sezonul 2023, cu monoposturile și piloții.

Oracle Red Bull Racing
RedBull RB19
Max Verstappen (Olanda), Sergio Perez (Mexic)

Scuderia Ferrari
Ferrari SF23
Charles Leclerc (Monaco), Carlos Sainz jr. (Spania)

Mercedes-AMG Petronas
Mercedes W14
Lewis Hamilton (Marea Britanie), George Russel (Marea Britanie)

McLaren
McLaren MCL60
Lando Norris (Marea Britanie), Oscar Piastri (Australia)

Alfa Romeo
Alfa Romeo C43
Valtteri Bottas (Finlanda), Zhou Guanyu (China)

BWT Alpine
Alpine A523
Pierre Gasly (Franța), Esteban Ocon (Franța)

Alpha Tauri
AlphaTauri AT04
Yuki Tsunoda (Japonia), Nyck de Vries (Olanda) / Daniel Ricciardo (Australia) / Liam Lawson (Noua Zeelandă)

Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team
Aston Martin AMR23
Lance Stroll (Canada), Fernando Alonso (Spania)

MoneyGram Haas F1 Team
Haas VF-23
Kevin Magnussen (Danemarca), Nico Hulkenberg (Germania)

Williams Racing
Williams FW45
Alexander Albon (Thailanda), Logan Sargeant (SUA)

Așadar, din cele zece echipe, doar la patru piloții sunt aceiași ca și anul trecut: Red Bull, Ferrari, Mercedes și Alfa Romeo. Marile schimbări vizează retragerea lui Sebastian Vettel, înlocuit la Aston Martin de alt veteran, Fernando Alonso, precum și revenirea lui Nico Hulkenberg în F1, la Haas, în locul lui Mick Schumacher. Un alt nume dispărut de pe grilă este cel al lui Daniel Ricciardo, trecut la rezervă la Red Bull. Apropo de rezerve, același rol l-a primit Mick Schumacher, la Mercedes. Debutanții din acest sezon sunt Oscar Piastri, Nyck de Vries și Logan Sargeant.

Schimbări sunt și în privința conducătorilor de echipe. Astfel, francezul Frédéric Vasseur îl înlocuiește pe Mattia Binotto, la Ferrari. Demisia lui Vasseur de la Alfa Romeo a declanșat o cascadă de transferuri. Locul său va fi luat de Andreas Seidl, venit de la McLaren. Transferul managerului german era anticipat, în perspectiva venirii Audi în 2026. Succesorul său este Andrea Stella, care trece de la poziția de director sportiv la cea de manager de echipă. În fine, Williams și-a pierdut simultan șeful și directorul tehnic, pe Jost Capito și respectiv François-Xavier Demaison. Echipa britanică a surprins prin aducerea lui James Vowles, strategul șef de la Mercedes-AMG, care a preluat funcția de Team Principal.

În fine, plafonul bugetar anual a fost redus la 137,4 milioane de dolari pentru 23 curse (comparativ cu 141,2 milioane pentru 22 de curse, anul trecut).

Sezonul 2023 marcează și „întoarcerea” motoristului Honda în F1, alături de Red Bull. Ce-i drept, producătorul japonez nu a părăsit cu adevărat competiția, după ce a anunțat că se retrage, la sfârșitul anului 2021. Însă motoarele sale se vor numi acum Honda RBPT, și nu doar RBPT (de la Red Bull PowerTrains), ca anul trecut.

Distribuie acest articol!